Minna odottaa vielä neljän kuukauden jälkeen Finnairin korvauskäsittelyä. Kuluttaja voi pyytää viivästyskorkoa korvaukselleen.
Minna Heinonen on odottanut neljä kuukautta, jotta Finnair käsittelisi hänen 600 euron vakiokorvaushakemuksensa myöhästyneestä lennosta.
Heinonen ja hänen tyttärensä olivat lähdössä Thaimaahan helmikuussa Finnairin lennolle, kun saivat viestin lennon viivästymisestä noin 4 tuntia ennen lennon lähtöä.
– Olimme juuri lähdössä kotoamme matkalaukkujemme kanssa, kun saimme viestin.
Lentokentällä oli myöhästymisen vuoksi virvokkeita tarjolla, mutta Heinosen mukaan Finnair ei tiedottanut siitäkään heille.
Lennon myöhästymisen takia Heinonen menetti etukäteen maksetun taksimatkan lentokentältä hotellille sekä hotellin kanssa sopiman aikaisen check-in -palvelun.
Palattuaan matkaltaan Heinonen teki reklamaation Finnairille maaliskuun lopussa.
Finnairilla "poikkeuksellisen pitkä" jono
Hän pyysi EU:n lainsäädännön mukaista vakiokorvausta lentonsa viivästymisestä.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston tarjoaman taulukon mukaan vakiokorvaus yli 4 tunnin myöhästymisestä lennolle EU:n ulkopuolelle on 600 euroa.



