Marilyn Mansonin esitys isänpäivänä Helsingin Jäähallissa sai aikaan ristiriitaisia tunteita.
5 000 ihmistä huutaa pimeässä jäähallissa. Vihdoin odottelu loppuu ja kaiuttimista alkaa virrata Wolfgang Amadeus Mozartin Requiemin sävelet. Rauhallisen, dramaattisen musiikin rikkoo lavalle lasketun verhon takaa kuuluva shock-rock-artisti Marilyn Mansonin karjaisu.
Kylmät väreet kulkevat pitkin selkäpiitä. Ajattelen, että tämä enteilee hyvää. Tuo hetki jää osaltani kuitenkin keikan vaikuttavimmaksi.
Kymmenennen albuminsa äskettäin julkaissut Manson saapui esiintymään Helsingin Jäähallille isänpäivänä sunnuntaina 12. marraskuuta. Varmuutta siitä, esittääkö 48-vuotias artisti keikkansa sovitusti, odotettiin henkeä pidätellen. Manson nimittäin loukkaantui syyskuussa esiintyessään New Yorkissa, kun painava lavaste kaatui hänen päälleen.
Ensimmäisellä keikallaan onnettomuuden jälkeen Manson esiintyi pyörätuolissa. Helsingissä mies seisoi suurimman osan keikasta omilla jaloillaan, vaikka hänen oikea jalkansa näytti olevan polveen asti kipsissä. Manson poistui lavalta aina kahden avustajan tukemana vaihtamaan asuaan.
Olosuhteet huomioon ottaen Mansonia on pakko ylistää suorituksestaan. On varmasti melko tuskaista vetää rock-konsertti kipsatulla, kipeällä jalalla. Keikka oli vielä Mansonin kuukauden kestävän Euroopan kiertueen ensimmäinen. Toivon hänelle voimia, sillä kiertue tulee olemaan varmasti erittäin raskas.



