Toyota teki hämmentävän ratkaisun, kun se päästää 38-vuotiaan Jari-Matti Latvalan Rally1-auton rattiin Suomen MM-osakilpailussa elokuussa. Tapaus nostaa ilmoille myös suuria kysymyksiä Latvalan todellisesta roolista sarjaa hallinneen Toyotan tallipäällikkönä, kirjoittaa MTV Urheilun Ossi Karvonen.
Kuvittele, että sinulla on päivätyössäsi edessä yksi vuoden tärkeimmistä viikoista. Firmasi jokainen osasto on viritetty huippuunsa mahdollisimman hyvän tuloksen saavuttamiseksi. Sitten saat tiedon, että yhtiösi pomo, jonka alaisuudessa on kymmeniä, jopa satoja ihmisiä, on päättänyt palata vanhaan työhönsä tuona elintärkeänä viikkona, koska hän haluaa toimia pestissä vielä kerran ennen kuin täyttää 40 vuotta.
Tämä herättäisi allekirjoittaneella ainakin pari kysymystä.
Ensinnäkin: Mitä helvettiä?
Ja toiseksi: Tarvitaanko tämän pomon työpanosta lainkaan, jos tällainen puuhailu on ihan ok?
LUE MYÖS: Jari-Matti Latvala sai tiukan vaatimuksen MM-ralliin – "Se oli minun ehtoni, että siihen kyytiin lähden"
Jari-Matti Latvalan ajaminen Jyväskylän MM-rallissa on hyvää pr:ää. Se on sitä varsinkin Suomen MM-osakilpailulle, mutta osittain myös Toyotalle. Tallin maailmanmestari Kalle Rovanperä on suomalaisfanien uusi silmäterä, mutta Latvalallakin on edelleen paikkansa kotimaisten ralli-ihmisten sydämissä.




