Coupét esitellään yleensä tehokkaammilla moottoriversioilla, ja malliston laajentuessa tarjolle tuodaan myös miedompia versioita. Näin myös Audi TT:n kohdalla.
Hinta alk. 48 391 €
Tykkäsimme
- moottorin ominaisuuksista
- auton keveydestä
- pidosta kuivalla pinnalla
Emme tykänneet
- kaksoiskytkinautomatiikan toiminnasta varauksin
- pidosta liukkaalla quattron verrattuna
Uusi TT näyttää hyvältä, on sen konepellin alla mitä hyvänsä. Ulkonäköön silläkään ei ole suurempaa merkitystä, onko auto etu- vai nelivetoinen. Edullisimmillaan – joskaan ei halvalla – tarjolla on siis hyvän näköinen coupé, jonka olemus henkii urheilullisuutta. Kysymys kuuluukin, onko hinnat alkaen versio vielä ehta TT?
Koeajoautossa oli lisävarusteena 19-tuumaiset vanteet (n. 3 300 €, koska TT:n ostajat arvostavat auton ulkonäköä) sekä Matrix-LED-valot (n. 3 500 €, Suomessa on usein pimeää). Auto oli myös varustettu kaksoiskytkinautomaatilla (n. 1 600 €, ostajat arvostavat myös vaivattomuutta). Näillä varusteilla ja muutamilla muilla pikkuherkuilla TT:n hinta nousee jo 60 000:een euroon – ja päällekin.
Suorituskyky on siis kunnossa, mutta miten on ajettavuuden laita? Eikö näyttävän Audin pitäisi olla aina quattro?


