McLarenin uuden supersportin jokaisen hevosvoiman liikuteltavana on alle kaksi kiloa massaa. Tehopainosuhde lupaa hyvää nopealle ratakierrokselle.
Tykkäsimme
- erinomaisista pidosta
- järjen vievästä suorituskyvystä
- tekniikasta
Emme tykänneet
- rengasmelusta
- kaksoiskytkinautomaatin toiminnasta varauksin
Alkuun vähän nippelitietoa besserwissereille. LT ei ole lyhenne sanasta light. LT tulee sanasta longtail, ja tällä McLaren viittaa legendaariseen F1 GTR:ään, jolla Mäkki voitti GT1-luokkamestaruuden Le Mansin 24-tunnin ajoissa vuonna 1997 ja tuli kokonaiskilpailussa upeasti toiseksi sekä kolmanneksi.
Kyseessä on tavallisesta McLaren 650S -mallista rakennettu ratahirmu, joka taipuu kuitenkin samalla myös arkiliikenteeseen. Tämä on englantilaisten isku ennen kaikkea Ferrarin ja Lamborghinin keveiden versioiden suuntaan.
Resepti on tuttu niin monesta superautosta. Kaikki turha massa on karsittu autosta pois, aerodynamiikkaa on viilattu tehokkaan etenemisen ehdoilla, tehoa on kasvatettu sekä ajettavuutta terävöitetty entisestään. 675LT painaa 100 kiloa vähemmän kuin 650S, joka ei sekään ole mikään läski. Kevennykseen on päästy pääosin lisäämällä hiilikuidun käyttöä korirakenteissa, joskin suurin yksittäinen 20 kilon painon säästö tulee uusista kuppi-istuimista.



