Kauppa lupasi lahjakortteja lasten turvaistuimia vastaan, mutta kuinkas sitten kävikään – kierrätyskampanjalle napsahti 30 miljoonan hintalappu

1:12
Autoliiton turvaistuintestin kolaritestivaiheessa kaksi turvalaitetta osoittautui vaarallisiksi.

Walmartin turvaistuinkampanja pääsi yllättämään järjestäjät. Ketju joutuu nyt pulittamaan 30 miljoonaa dollaria lahjakortteina.

Kauppaketju Walmartin turvaistuinkampanja loppui ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan. Yhdysvaltalaisketju aloitti syyskuussa 2019 kampanjan, jossa vanhan lasten turvaistuimen palauttajat saivat 30 dollarin lahjakortin, kertoo USA Today. Istuinten osat kierrätetään uusiokäyttöön.

Walmart lopettaa kampanjan "ylitsevuotavan vastaanoton vuoksi"

Autokansa osoittautui kuitenkin hyvin innokkaaksi. Kampanjan piti jatkua kuukauden loppuun asti, mutta käsittämätön suosio pakotti Walmartin lopettamaan kampanjan ennen aikojaan.

– Asiakkaiden ylitsevuotavan vastaanoton vuoksi tämän kampanjan kapasiteetti tulee vastaan, Walmart toteaa.

Lahjakortteja jakoon 30 miljoonalla

Walmartin arvion mukaan asiakkaat ovat tuoneet ja tuovat vielä liikkeeseen noin miljoona istuinta. Yhtiö joutuu siis jakelemaan 30 miljoonan dollarin edestä lahjakortteja.

Kampanja ehti olla käynnissä viisi päivää. Osan suosiosta selittänee se, että istuimia sai palauttaa yhteensä 4000 Walmartiin ympäri Yhdysvaltoja. 

"Autamme perheitä pitämään lapsensa turvassa"

Vaikka lompakkoa kenties kolottaakin, Walmart kuitenkin iloitsee menestyksekkäästä kampanjasta.

– Turvaistuinten kierrätystapahtuman avulla autamme perheitä pitämään lapsensa turvassa ja vähentämään kaatopaikkojen muovijätettä, Walmart kommentoi.

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja