Käsittämätön viittaus itsetuhoisuuteen – meikkibrändiltä ajattelematon mainosmoka?

Meikkisarja Urban Decayn mainos ei mennyt ihan putkeen.

Meikkibrändi Urban Decayn mainostwiittiä on kritisoitu sosiaalisessa mediassa. Kosmetiikanystävien kulttimerkki twiittasi kuvan uutuustuotteestaan, jonka nimi yhdistettynä kuvaan herätti vahvoja mielikuvia itsensä vahingoittamisesta.

Kuvassa mainostetaan Razor Sharp (suom. veitsenterävä)-nimistä eyelineriä, jonka eri värisävyjä esiteltiin naisen ranteeseen piirrettyinä viivoina. 

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

"Urban Decay päätti sitten nimetä tuotteensa Razor Sharpiksi ja mainostaa sitä tällä kuvalla. Koska itsetuhoisuus, hah."

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

"Jos aiotte ottaa valikoimiinne tuotteen nimeltä Razor Sharp, valitkaa toinen tapa esitellä sitä."

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

"Minun on vaikea kuvitella, etteikö KUKAAN Urban Decaylla pitänyt vääränä nimetä tuotetta Razor Sharpiksi ja esitellä näytteet sitten ranteessa."

Moni huomautti kuitenkin, että esimerkiksi kauneusblogeissa tuotteiden värisävyjen esittely ranteessa on hyvinkin yleistä, mutta ongelma olikin nimenomaan tuotteen nimen ja rannekuvan välisessä mielleyhtymässä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Urban Decay twiittasi pahoittelut kuvan aiheuttamasta mielipahasta todeten, ettei mielleyhtymä itsetuhoisuuteen ollut tarkoituksellinen.

Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

Video: Nappaa Mailis Penttilän vinkit näyttävään ripsimeikkiin.


Lähde: Mashable

Lue myös:

    Uusimmat