SM-liigan tulokasseura Mikkelin Jukurit pyrkii tulemaan tutuksi useille eri kohderyhmille.
Jukureiden markkinointi- ja myyntipäällikkö Joni Vesalainen on pestissään elementissään. Vesalainen siirtyi Jukureiden leipiin keväällä. Värikkäänä markkinointimiehenä tunnettu Vesalainen työskenteli tätä ennen vastaavassa toimessa Rauman Lukossa. Ennen Lukko-pestiä Vesalainen toimi Liigan myyntijohtajana.
Hyppy Mestiksestä korkeimmalle sarjaportaalle on käynnistynyt hyvin numeroiden valossa. Jukureiden viime viikonvaiheen kotiottelut olivat molemmat loppuunmyytyjä.
– Näissä peleissä oli molemmissa eri teemat, joilla pyrimme tavoittamaan eri kohderyhmiä. Myös torstain Lukko-peli on tällainen, Vesalainen selvitti MTV Sportille.
Torstaina Jukureiden peliä pääsee seuraamaan seisomakatsomoon ilmaiseksi opiskelijahaalari päällä. Tämän lisäksi jokaiselle katsojalle tarjotaan ilmainen makkara.
– Kivikylän mies ei meinannut uskoa, kun tilasin peliin 4 200 makkaraa. Minuutin hiljaisuuden jälkeen hän totesi, että kyllä makkarat toimitetaan, Vesalainen naureskeli.
Puuhamies painotti, että erilaisilla jipoilla tavoittaa ihmisiä paremmin.
– Halusimme toiminnan käyntiin heti ilman isoja vetonauloja kuten HIFK:ta ja Kärppiä. Joukkue harjoittelee päivittäin ja me työskentelemme toimistolla joka päivä miettien, että kuinka saamme ihmiset hallille.

