Toyotan WRC-tallin päällikkö Jari-Matti Latvala veresteli ajotaitojaan Pohjanmaan SM-rallissa viikonloppuna.
LUE MYÖS: WRC-konkari ja MM-sarjaan hamuava suomalaiskuski vaikuttuivat Skodan uudesta ralliautosta – "Jokaisen kuljettajan mieleen"
Latvalan kotikisasta tuli kuitenkin erittäin vaikea lukuisten tekniikkavikojen myötä. Entinen WRC-kuski oli parhaimmillaan yleiskilpailussa kymmenentenä vanhalla Toyota Celicallaan, mutta lopulta urakka päättyi keskeytykseen viimeisellä erikoiskokeella lauantai-iltana.
– Sanoisin, että ei paljon enempää voi teknisiä murheita yhteen kisaan sattua. En tiedä, miten se näin vaikeaksi oikein meni, Latvala tuskasteli MTV Urheilulle.
Latvalan ongelmat alkoivat jo perjantai-illan kahdella ensimmäisellä erikoiskokeella.
– Meillä oli uusi moottori tätä rallia varten, mutta turbo hajosi jo testissä. Se vaihdettiin, mutta emme ehtineet sitä penkittämään eli ajaa sisään. Se aiheutti ensimmäisenä iltana ongelmia, kun minulta lähti imuputkesta yksi klemmari irti. Sain sen onneksi korjattua, mutta auto ei oikein pelittänyt avauspätkällä. Aina kun nosti kaasulta pois, niin se meni laihalle ja auto yritti sammua, Latvala taustoitti Leenan Tarina-Tuvalla Tiistenjoella lähellä Lapuaa.
– Saimme ne viat illalla huollossa korjattua ja lauantain kolme ensimmäistä pätkää saimme ajettua ihan puhtaasti. Sitten meillä tuli jäähdytinnestevuotoa ja vetoakselin kumi oli vaurioitunut. Vetarin vaihto ei oikein onnistunut ja se jäi vähän kantamaan. Meidän piti sitä siirtymällä korjata ja sen takia myöhästyin pätkältä seitsemän minuuttia.
