Israel kiillottaa kuvaansa eksperttien avulla

Israelin valtio pyrkii ehostamaan kriisien lommottamaa julkisuuskuvaansa pr-eksperttien avulla. Sanomalehti Haaretzin mukaan Israel palkkasi alkusyksystä brittiläisen Acanchi-firman rakentamaan maalle uutta brändiä.

-Tutkimuksemme osoittavat, että konfliktit ovat keskeisiä Israelin brändissä. Jopa he, joiden mielestä Israel on oikealla asialla, suhtautuvat maahan kielteisesti, koska se nähdään huonojen uutisten lähteeksi, selvittää ulkoministeriön edustaja Ido Aharoni nykytilanteen heikkouksia.

Uudessa brändissä on Haaretzin mukaan tarkoitus keskittyä Israelin tieteellisiin ja kulttuurisiin saavutuksiin ja ottaa etäisyyttä konfliktiin arabimaiden kanssa. Brändi julkistettaneen piakkoin.

Acanchi on tehnyt maabrändäystyötä myös muun muassa Dominikaanisessa tasavallassa ja Libanonissa.

(STT-DPA)

Lue myös:

    Uusimmat