Instagram testaa Brasiliassa Reels-toimintoa, jolla voi tehdä lyhyitä 15 sekunnin videoita. Aiheesta uutisoi muun muassa Techcrunch.com-sivusto.
Facebookin omistama Instagram on julkistanut ominaisuuden, jolla se pyrkii kilpailemaan kiinalaista TikTok-palvelua vastaan, kertoo Techcrunch.com-sivusto. Instagram Reels -toiminnolla käyttäjä voi tehdä 15 sekunnin videoklippejä, lisätä halutessaan niihin musiikin Instagramin musiikkikirjastosta ja jakaa ne Tarinat-osiossa. Tutki-osioon on tulossa myös uusi Top Reels -osio, jossa näkee suosituimmat julkiset videoklipit.
TikTokin tapaan myös Reelsissä käyttäjä voi liittää videoon ääniraidan suuresta valikoimasta erilaisia taustamusiikkeja tai lainata musiikkia kenen tahansa julkisesta Reels-videosta tehdäkseen oman versionsa meemistä tai vitsistä.
LUE MYÖS: Instagram ja Facebook uudistivat yhteisönorminsa – näissä yhteyksissä härskien emojien käyttö on kiellettyä
Testissä vain Brasiliassa
Mashable.com-sivuston mukaan Reels-toiminnon editointityökalut eivät vielä ole yhtä monipuoliset kuin TikTokissa. Videon nopeutta voi muokata, siihen voi lisätä kuvatekstejä ja siirtymätehosteita. Pätkän voi jakaa Tarinoiden lisäksi läheisille kavereille tai Kohokohdat-osioon tai lähettää kaverille yksityisviestinä.