Iltalehden levikki noussut

Iltalehden levikki on kasvanut. Vuoden 1999 aikana levikki kasvoi 4,1 prosenttia eli 119 472 kappaleesta 124 394 kappaleeseen. Viikonvaihdelevikki kasvoi 6,8 prosenttia ja se oli vuoden lopussa 157 535.
Iltalehden markkinaosuus iltapäivälehtien kuusipäiväisessä levikissä oli vuoden 1999 toisella puoliskolla 37,0 ja viikonvaihteessa 39,4 prosenttia.

Viime vuoden lopulla käynnistetty yhteisjakelusopimus mahdollistaa helmikuun lopussa 500:n uuden jakelupisteen avaamisen. Sen jälkeen Iltalehti on saatavilla yhteensä 7400:sta jakelupisteestä ympäri maata.

Iltalehden levikki on ainoana sanomalehtenä kasvattanut levikkiään yhtäjaksoisesti vuodesta 1994. Iltalehden päätoimittaja Pekka Karhuvaara pitää ilahduttavana lehden levikin kasvun jatkumista.
-Olemme usean vuoden ajan tehneet määrätietoista työtä lehden sisällön kehittämisessä ja samalla muuttaneet lehden ulkoasua sekä tuotantomallia mm. hajauttamalla lehden painatuksen useampaan painoon. Jatkuvasti kasvava levikki ja markkinaosuus osoittavat, että tehdyt ratkaisut ovat olleet onnistuneita.

Iltalehti Onlineoli viime tammikuussa Web Traffic Monitorin ja Suomen Gallupin IMR WebMeasure-tutkimusten mukaan Suomen ylivoimaisesti suosituin verkkolehti. Iltalehti Onlinella oli tammikuussa 2000 viikottain 151 000 eri kävijää. Joulukuussa 1999 kävijöitä oli 129 000.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat