Huonekaluyritykset johtavat asiakkaita harhaan hinnoilla – kuvitteellisia alennusprosentteja

Kuluttajia johdetaan huonekalualalla harhaan hinnoilla, kertoo kuluttaja-asiamies tiedotteessaan. Asiamiehen seurannan mukaan tuotetta ei aina ollut tarjottu ilmoitetulla vertailuhinnalla ja alennusprosentit olivat kuvitteellisia.  

Mainoksessa saatettiin kertoa alennuksen kestävän vain tietyn ajan. Alennusta seurasi kuitenkin joskus toinen vastaava, kertoo kuluttaja-asiamies.  

Seurannassa olivat Kruunukalusteen, Metropoli Kalusteen, Stemman, Finsoffat Oy:n, Isku-Yhtymän, Vepsäläisen ja JYSK:n verkkosivut. Kaikkien yritysten markkinoinnissa oli puutteita, mutta laajuus vaihteli, tiedotteessa sanotaan.  

Yrityksille on annettu huomautus. Jos lainvastaista markkinointia havaitaan jatkossa, kuluttaja-asiamies voi antaa yritykselle kiellon tai saattaa asian markkinaoikeuden ratkaistavaksi. 

Lue myös:

    Uusimmat