Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Urheiluvälineliikkeille sapiskaa harhaanjohtavasta markkinoinnista – lupailtu olemattomia alennuksia

Lehtikuva
Julkaistu 28.06.2017 11:33

MTV UUTISET – STT

Kuluttaja-asiamies on määrännyt seitsemälle urheiluvälineliikkeelle kiellon harhaanjohtavasta markkinoinnista. Mainoksissa on luotu mielikuvia suurista alennuksista, jotka eivät ole aina olleet todellisia.

Liikkeet eivät olleet korjanneet markkinointiaan lupauksistaan huolimatta.

Seurannan perusteella kuluttaja-asiamies on määrännyt kiellot Intersport Finland Oy:lle, L-Fashion Group Oy:lle, Partioaitta Oy:lle, Scandinavian Outdoor Oy:lle, SGN Sportia Oy:lle, Sportia-Lahti Oy:lle ja Stadium Oy:lle.

Kieltoja on tehostettu 100 000 euron uhkasakoilla.

Kuluttaja-asiamies seurasi useiden urheiluvälinealan yritysten verkkosivuja elokuusta 2016. Kuluttaja-asiamies huomauttaa, että erilaisilla vertailuhinnoilla ja alennusprosenteilla yritetään luoda käsitystä huomattavista alennuksista. Tuotteita ei välttämättä kuitenkaan tarjottu ilmoitetuilla vertailuhinnoilla, eivätkä alennusprosentit olleet todellisia.

Toisinaan tuotteiden hintoja nostettiin lyhyeksi ajaksi ja sen jälkeen mainostettiin kuluttajille pitkään jatkuvaa alennusmyyntiä.

Jos yritykset vastustavat niille määrättyjä kieltoja tai niiden havaitaan toistavan lainvastaista markkinointiaan, kuluttaja-asiamies voi viedä asian markkinaoikeuteen.

Lisää aiheesta:

Miljoonasakko ultrapikamuotiyritys Sheinille
Huonekaluliike Maskun seuraamusmaksu harhaanjohtavasta markkinoinnista jää voimaan
Maskun Kalustetalolle 300 000 euron maksu harhaanjohtavasta markkinoinnista
Huo­ne­ka­lu­lii­ke jättänyt asiakkaitaan pulaan, satoja valituksia – KKV: Mieti kahdesti, ennen kuin tilaat
Ärsyttävätkö huonekalukauppojen "tarjoukset"? Maskulle esitetään miljoonan euron sakkoa
Huonekaluyritykset johtavat asiakkaita harhaan hinnoilla – kuvitteellisia alennusprosentteja
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 09:03
    Liikenneonnettomuudet

    Auto törmäsi karhuun

  • 09:00
    MTV Uutisextra

    Antti Kaikkonen arvostelee hallitusta etätyöläisten verotuksen kiristämisestä: "Kyllä vähän ihmettelen"

  • 07:08
    Ben Zyskowicz

    Ben Zyskowicz päässyt kotiin kuntoutusosastolta: "Mielelläni jatkaisin entistä elämääni"

  • 07:04
    Sää

    Tänään harmaan ja tihkuisen sään ystävillä on syytä hymyyn

  • 06:33
    Kellojen siirto

    Ensi yönä luvassa taas kellojen siirto