Vaikka formula ykkösten Bahrainin GP:n startissa ei nähty Ferrarilta sellaista superlähtöä kuin kaksi viikkoa sitten Australiassa, Maranellon punaisilla saattaa olla käsissään ase, jota muiden on vaikea kopioida vähään aikaan.
Melbournen osakilpailun lähdössä Ferrarin Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen ponkaisivat räjähtävällä voimalla matkaan kakkosrivistä ja ohittivat edestään lähteneet Mercedeksen Nico Rosbergin ja Lewis Hamiltonin.
Tuolloin Ferrarin huikean lähdön avaintekijäksi nostettiin uusi kytkimen käyttöä koskeva sääntö, jonka ratkaisemisessa italialaistallissa olisi onnistuttu muita paremmin. Nykysäännöillä kuskin on lähdettävä liikkeelle ilman elektronisia apuvälineitä ja vain yhtä ratin kytkinläppää käyttämällä.
(jos alla oleva kuva ei näy, avaa se tästä linkistä)
Vasemmalla Ferrarin viime kauden auton kytkinratkaisu, oikealla nykyinen rattikytkin.
Ferrarin ratissa on yksi puolelta toiselle ulottuva kytkinvipu, kun taas esimerkiksi Mercedeksellä läppiä on molemmilla puolilla rattia. MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen kertoo, että kytkinmekanismissa on kyse paljon muustakin kuin kaikkien nähtävissä olevista vivuista.
