Mainos

F1

F1Kansikuva

Koko kausi suorana C Moressa

Katso lisää

Ferrarille komea tunnustus: maailman vahvin brändi

5:32
Videolla Kimi Räikkösen parhaita paloja Ferrari-uran varrelta.

Italialainen autovalmistaja Ferrari on valittu maailman vahvimmaksi brändiksi.

Ferrarin ykkössija tuli ilmi maailman johtavan ja riippumattoman brändiarviointiin perustuvan Brand Financen tuoreimmassa, vuosittaisessa listauksessa, joka esiteltiin talousfoorumissa Davosissa.

Ferrarin tuotemerkin niin sanottu vahvuusindeksi kasvoi viime vuoden 91,5 pisteestä 94,8:aan. Samalla italialaisyritys ohitti muun muassa McDonald’sin, Coca-Colan, Legon ja Disneyn.

Edellisen kerran Ferrari oli maailman vahvin brändi vuonna 2014.

Listauksessa arvioidaan yrityksen markkinointi-investointeja, sidosryhmien pääomaa ja liiketoiminnan suorituskykyä.

Viime vuonna Ferrarin brändin arvo parani, nousten 8,3 miljardiin dollariin.

– Maailman tärkeimpänä luksusautovalmistajana Ferrarilla on vertaansa vailla oleva tuotemerkki, jota tukee huippuosaaminen niin suunnittelussa kuin innovaatioissa, Brand Financen toimitusjohtaja David Haigh totesi.

Ferrarin johdossa tapahtui viime kesänä muutoksia, kun sen toimitusjohtajana toiminut Sergio Marchionne kuoli.

Juuri ennen Marchionnen kuolemaa Ferrari nimitti uudeksi toimitusjohtajaksi Louis Camillerin ja puheenjohtajaksi John Elkannin

Formuloiden puolella Ferrari sijoittui viime kaudella valmistajien sarjassa toiseksi heti Mercedeksen jälkeen. Italialaistallin riveissä ajoi suomalaiskuski Kimi Räikkönen, joka siirtyy nyt Sauberille.

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja