Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Facebook skandaalin keskellä: onko enää paluuta "viattomuuden aikaan"?

13:38Miten Facebook hyödyntää sinua?
Julkaistu 22.03.2018 10:06
Toimittajan kuva

Outi Jaatinen

outi.jaatinen@mtv.fi

Facebook on ryvettynyt käyttäjätietokohussa. Asiantuntijoiden mukaan skandaalilla voi olla monenlaisia vaikutuksia yrityksen toimintaan.

Yli 50 miljoonan Facebook-käyttäjän tietojen epäillään joutuneen vääriin käsiin. Kohu on kääntänyt Facebookin osakekurssin laskuun ja eräät mainostajat ovat jo vetäneet rahaa pois Facebookilta. 

Huomenta Suomen haastattelussa journalistiikan vierailijaprofessori Jussi Pullinen Tampereen yliopistosta sekä startup-konsulttiyritys Hupparihörhön ja yritystietohakemisto Underhoodin perustaja Sami Kuusela keskustelevat siitä, millaisia seurauksia käyttäjätietoskandaalilla on Facebookille.

– En usko, että Facebook näillä käyttäjämäärillä mihinkään romahtaisi, sillä se on niin suosittu kaikkine palveluineen, Pullinen toteaa.

Kuusela on asiasta samoilla linjoilla.

– Todennäköisesti tästä ei puhuta enää ensi viikolla, hän arvelee. – Facebook on kuitenkin niin koukuttava.

Yllä olevalla videolla Pullinen ja Kuusela kertovat myös mielipiteensä siitä, onko kohdennetussa markkinoinnissa jotain pahaa. Lisäksi he miettivät, voiko Facebook enää palata "viattomuuden aikaan".

Lisää aiheesta:

Elon Musk korvasi Twitterin elintärkeän osaston tekoälyllä – saattaa nyt kostautua pahemman kerran: "Villi länsi"MTV vertaili: Mitä eroa on WhatsAppilla, Signalilla ja Telegramilla, ja mihin niistä voi luottaa?Kommentti: Zuckerberg nousi sosiaalisen median perunakuopasta – riittävätkö lupaukset pitämään Facebookin pystyssä ja skandaalin hallinnassa?Facebook menestyy matkimalla muita – Suomalaisasiantuntija: Somejätti kopioi nyt kiinalaista ”supersovellusta”Facebookilla uusi suunnitelma – palkkaa 3000 ihmistä katsomaan videoita murhista, itsemurhista ja väkivallastaSosiaalinen media tarjoaa vihapuheelle kanavan: ”Ennen mentiin pellon laitaan ja huudettiin karhuille ja susille”
FacebookTietoturvaDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Facebook
  • 18.10.08:19
    Veikkaus

    Veikkaus ostaa näkyvyyttä Metan alustoilla – Poliisihallitus selvittää

  • 18.10.06:47
    Sosiaalinen media

    Tappouhkauksia ja itsensä satuttamista – Facebook-ryhmän ylläpitäjät joutuvat hakemaan apua hätäkeskuksesta

  • 4.10.17:55
    Vihapuhe

    Vasemmistoliiton Minja Koskela arvosteli saamansa vihaviestit – "Ei tällä tavalla saa kirjoittaa internetissä"

  • 10.9.05:17
    Sosiaalinen media

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"

  • 8.9.21:14
    Nepal

    Nuoret raivostuivat hallituksen somepäätöksestä Nepalissa, lähes 20 kuollut