Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Espoolaisstaffi Arnold on megasuosittu somekoira – eräänä päivänä soitti kansainvälisen juomajätin edustaja ja tarjosi diiliä

0:20Espoolaisstaffi Arnold on somejulkkis – katso hellyttävä kuvavideo kaksi ja puolivuotiaasta nuorukaisesta
Julkaistu 09.06.2019 18:54(Päivitetty 09.06.2019 22:06)

MTV UUTISET – Pyry-Jukka Peltomäki

Kaksi- ja puolivuotiaalla staffordshirenbullterrieri Arnoldilla on yli 16 000 Instagram -seuraajaa. Somejulkkikkseksi noussut karismaattinen Arnold kiinnitetttiin virvoitusjuomajätti Spriten tuoreeksi brändilähettilääksi, joten karvakuonon ei hetkeen tarvinne huolehtia koirankeksitilanteestaan.

Arnoldin omistaja Marjut Gerkman kuvailee koiraa innostuneeksi kuvattavaksi, sillä hän on tottunut saamaan herkkuja kuvaussessioiden päätteeksi ja se kannustaa hauskoihin poseerauksiin.

IMG-20190609-WA0004Arnold nauttii poseeraamisesta.

Alun perin Arnoldin Instagram -tili perustettiin huvin vuoksi. Seuraajia ja näkyvyyttä alkoi kertyä yhä enemmän.

– Kaikki lähti omasta hauskasta harrastuksesta. Ajattelimme perustaa Arnoldille oman Instagram -tilin, joka lähti sitten pikku hiljaa lentoon. Kyllähän se on välillä vähän työlästä, mutta ihan hauskaa hommaa. Yritämme vain kuvata hyviä tilanteita, Gerkman taustoittaa.

Arnold nauttii pussailusta

Gerkman kuvailee karvaisen brändilähettilään luonnetta energiseksi ja temperamenttiseksi. Arnold on lisäksi erittäin huomion- ja hellyydenkipeä.

IMG-20190609-WA0005Pussailusta nauttiva brändilähettiläs.

– Arnold tykkää istua paljon sylissä ja pussailla sitäkin enemmän, Gerkman naurahtaa.

Uuden työnkuvan myötä Arnoldin vanhat harrastukset ovat jääneet taka-alalle.

– Kävimme aiemmin Arnoldin kanssa näyttelyissä, mutta nyt keskitymme enemmän tähän some -puoleen sekä mukavaan yhdessäoloon ja tekemiseen.

Julkkis tunnistetaan

Arnoldin julkkisasema ei ole jäänyt muilta koiraihmisiltä huomiotta koirapuistoissa tai sosiaalisessa mediassa.

– Facebookissa on Staffifoorumi -niminen ryhmä, jonne joku oli jakanut Arnoldin mainosvideon. Toinen ryhmän jäsen kommentoi videota ylpeänä, että oli nähnyt Arnoldin livenä. Eli kyseessä on ihan aito julkkis, Gerkman kertoo.

Karismaattisen ja kuvauksista nauttivan Arnoldin tulevaisuudesta ei suljeta mitään ovia, vaan mahdollisuuksiin suhtaudutaan avoimesti – jopa elokuvarooliin suhtaudutaan myönteisesti, pilke silmäkulmassa tietenkin.

– Yhteydenottoja tänne vaan, niin ruvetaan keskustelemaan Arnoldille sopivasta roolista, Gerkman toteaa.

Edeltäjinä JVG:n Jare ja VilleGalle

Spriten Brand Manager Kimmo Laukkanen kertoo, että virvoitusjuomajätti halusi yhteistyöhön uusia ja erilaisia, omaa unelmaansa rohkeasti toteuttavia vaikuttajia digivetoiseen kampanjaan.

Edellisen BORNTORFRSH -kampanjan keulakuvina olivat JVG:n Jare Joakim Brand ja Ville-Petteri Galle.

Arnoldin rinnalla tämän vuoden kampanjassa nähdään parkourammattilainen Valtteri Luoma-aho, sirkustaiteilija Veera Kaijanen sekä muun muassa somevaikuttajana ja kuvataiteilijana tunnettu Teemu Keisteri.

Laukkanen kertoo sattumoisin nähneensä alkuvuodesta globaaleissa Spriten materiaaleissa ulkomainoskuvan, jossa mallina Sprite -pullojen kanssa oli persoonallisen näköinen koira.

– Halusin ehdottomasti jotain vastaavaa mukaan ulkomainoskampanjaamme. Tammikuussa sitten ajatus konkretisoitui ehdotukseksi, että jos ottaisimmekin kampanjan yhdeksi uudeksi vaikuttajaksi koiran, Laukkanen kommentoi

Laukkanen kertoo, että he halusivat olla ensimmäisiä, jotka käyttävät koiraa osana isoa vaikuttajakampanjaa, sillä sellaista ei ole heidän havaintojen mukaan Suomessa vielä tehty.

Persoona vaikutti rotua enemmän

Rotu ei varsinaisesti ollut Laukkasen mukaan kriteeri, vaan valinnassa painottui koiran persoona ja ulkonäkö.

– Meillä oli yllättävän paljon haasteita löytää sopiva koira, joka kuvastaa parhaiten brändimielikuvaa.

Lemmikeiltä löytyy nykyään runsaasti niin sanottuja henkilökohtaisia Instagram -tilejä. Laukkanen kertoo, että he kävivät tilejä läpi noin viikon verran. 

– Sopivan ehdokkaan löytäminen ei todellakaan ollut helppoa. Kun törmäsimme Arnoldin tiliin tajusimme kuvien perusteella, että löysimme juuri oikeanlaisen koiran. Ilahduimme myös Arnoldin runsaasta seuraajamäärästä, Laukkanen taustoittaa. 

IMG-20190609-WA0006Arnoldilta onnistuu seesteisempikin itseilmaisu.

"Arnold herättänyt hyvää pöhinää"

Laukkanen on selkeästi tyytyväinen kirsunaamaiseen brändilähettilääseen. 

– Arnold on herättänyt hyvää pöhinää. Eurooppalaisilta kollegoilta on tullut humoristisia ja ihastelevia kommenteja loistavasta ideasta, Laukkanen kertoo.

Vaikka Arnoldin ei tarvitse ainakaan itse huolehtia esimerkiksi veroilmoituksen jättämisestä, hänen sopimuksensa on silti linjassa ihmiskollegoihin verrattuna.

– Arnoldin kanssa on tehty aivan samanlainen influensserisopimus, kuin muidenkin kanssa, eli hän saa asianmukaisen korvauksen. Kyllä siellä luovan toimiston kanssa naureskeltiin, ettei koiran kanssa ole ennen tehty sopimusta, Laukkanen naurahtaa.

Lisää aiheesta:

Kuukautissuojia valmistava suomalaisyritys joutui aktivistin "silmätikuksi" – Vuokkoset yllätti hauskalla vastareaktiollaan: "Toivottavasti tykkäät"Suomalaisskeittarit lähettivät J. Karjalaiselle rakkauskirjeen – legendaarinen artisti vastasi ja nyt hänen kuolematon perintönsä rullaa pitkin katujaAarni, 26, meikkaa Suomen suosituimpia artisteja – menestystä tuli jo muutamassa vuodessa: "Ammattilaisen merkki, että jaksaa yrittää niin kauan, että joku ovista avautuu"Liki 16 000 Instagram-seuraajaa – Frank on yksi Suomen suosituimmista koiristaKommentti: AJAN RAVIHEVOSELLA !!!Topi-koirasta vahingossa ympäri maailman tunnettu some-julkkis: ”Somesuosio tuli meille isona yllätyksenä”
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 11:24
    Matkailu

    Näin luteita torjutaan myrkyittä – MTV tutustui pakkaskonttiin

  • 10:01
    Pelastusoperaatiot

    Mies kateissa merellä Närpiössä – etsintäoperaatio ei onnistunut

  • 09:57
    Tulipalot

    Rintamamiestalo palaa Loviisassa – henkilövahingoista ei tietoa

  • 07:03
    Donald Trump

    Arttu Wiskarin isä kertoo MTV:lle, miksei Donald Trump ostanut risteilyalus Sally Albatrossia

  • 06:44
    Sää

    Malttia liikenteeseen: Ajokeli huonoa isossa osassa maata – erityisesti näillä alueilla kuuran riski