Kompaktien katumaasturien tarjonta on kasvanut räjähdysmäisesti kuluneen vuoden aikana. Volkswagenin tulokas B-segmenttiin on T-Roc, joka sijoittuu isompien T-veljien Tiguanin, Teramontin ja Touaregin alapuolelle.
Hinta ei tiedossa
Pääsimme tutustumaan T-Rociin jo auton ensiesittelyn yhteydessä aikaisemmin kesällä. Ulkonäöllisesti pikkumaasturi on positiivisen rohkeilla linjoilla. Mittasuhteita hallitsee pitkä akseliväli ja muihin mittoihin nähden poikkeuksellinen suuri leveys, jota vielä korostetaan keulan ja perän vaakalinjoilla. Massiiviset pyöränkaaret luovat vankkaa vaikutelmaa, ja viisto takalasi yhdessä eteenpäin nojaavan C-pilarin kanssa antavat ulkonäölle dynaamista vaikutelmaa.
Ohjaamossa vallitsee muista merkin tuotteista tuttu perusilme. Iso kosketusnäyttö sijaitsee hyvällä paikalla kojelaudan ylälaidassa ja harvemmin tarvittavat ilmastoinnin painikkeet ovat näytön alapuolella. Nelivetomalleissa vakiona oleva ajotilanvalintakytkin sijaitsee vaihdekepin takapuolella keskikonsolissa. Koeajoauto oli myös varustettu uuden sukupolven mittaristonäytöllä, joka tarjoaa uutta grafiikkaa ja hieman aiempaa enemmän personointimahdollisuuksia. Ohjaamon viimeistely on kiitettävällä tasolla, ja lievästä muovisuudesta huolimatta myös laatuvaikutelma on kohdallaan.



