Asiakkaat tyytyväisiä bussien palveluun

Matkustajat ovat tyytyväisiä bussiyritysten palveluihin. Tutkimuksen mukaan tilausliikenneasiakkaat arvioivat palvelun keskimäärin erittäin hyväksi ja linjaliikenteen matkustajat hyväksi. Ylin mahdollinen arvosana oli erinomainen.

Viime keväänä tehdyssä selvityksessä kerättiin mielipiteet 4 300 linjaliikenteen käyttäjältä ja 1 500 tilausliikenneasiakkaalta. Kysely tehtiin 14 paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Matkustajat pitivät pysäkkien läheisyyttä toimivana, mutta toivoivat vuorotarjontaan parannusta. Lippuja pidettiin helppokäyttöisinä ja rahastusta sujuvana, mutta matkustaminen voisi monen mielestä olla nykyistä edullisempaa.

Matkustajat toivoivat myös, että aikataulujen muuttumisesta ja juhlapyhien liikenteestä tiedotettaisiin paremmin. Bussien siisteyttä ja kuljettajien palveluhalukkuutta erityisesti tilausliikenteen asiakkaat pitivät keskimäärin erittäin hyvinä. Elokuun lopussa valmistunut selvitys liittyy meneillään olevaan bussiyritysten kilpailukykyhankkeeseen, jonka tarkoituksena on kehittää yrityksille uusia palvelu- ja koulutusmuotoja.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat