Alma Median liikevoitto 132 miljoonaa

Alma Media Oyj julkisti tänään osavuosikatsauksensa tammi-kesäkuulta 1998.

Alma Median liikevaihto kasvoi tammi-kesäkuussa 1998 viisi prosenttia verrattuna edellisen vuoden vastaavaan jaksoon. Liikevaihto oli nyt 1,429 miljardia markkaa (1,366 miljardia vastaavana aikana vuonna 1997).

Liikevaihdon kasvuun vaikuttivat erityisesti Aamulehden hyvin kehittynyt ilmoitusliikevaihto ja Alprint Aikakauslehtipainojen voimakkaasti lisääntyneet toimitukset sekä kotimaahan että Venäjän markkinoille.

Aikakauslehtipainojen ennakoitua korkeammasta kuormitusasteesta johtuen kasvaneet alihankinta- ja palkkakustannukset söivät kannattavuutta toisen vuosineljänneksen aikana, kerrotaan yhtiön osavuosikatsauksessa. MTV:n mainosajan myynti oli neljä prosenttia vertailukautta pienempi. Viennin osuus konsernin liikevaihdosta oli 200 miljoonaa markkaa eli 14 prosenttia.

Alma Median liikevoitto oli tammi-kesäkuussa 132 miljoonaa markkaa (151 miljonaa vuotta aiemmin). Divisioonista Alpressin liikevoitto kasvoi 9 miljoonaa. Alprintin liikevoitto laski 16 miljoonaa, josta sisäisen siirtohoinnoittelun osuus oli 13 miljoonaa. MTV:n liikevoitto aleni 13 miljoonaa markkaa.

Alma Media uskoo mediamarkkinoiden kasvun jatkuvan myös loppuvuoden ajan. Yhtiö odottaa osavuosikatsauksessaan Alpressin tuloksen muodostuvan selkeästi viime vuotista paremmaksi, MTV:n edellisvuoden tasoiseksi, mutta Alprintin tuloksen jäävän selkeästi edellisvuotista heikommaksi.

Lue myös:

    Uusimmat