Finnairin lentojen peruuntumiset koskettivat yhteensä noin 10 000 asiakasta. Finnairilta kerrotaan, että joissakin tapauksissa tieto lennon peruuntumisessa ei ole tullut asiakkaalle. Lue tästä, mistä kuluista Finnairilta voi hakea korvauksia, jos lentosi jouduttiin perumaan.
MTV:lle on tullut yhteydenottoja, joissa kerrotaan, ettei tieto lennon peruuntumisesta ole saavuttanut Finnairin asiakkaita ennen lentokentälle saapumista, eikä asiakaspalveluun ole saatu yhteyttä.
Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvistin mukaan valtaosa asiakkaista on saanut tiedon lennon peruuntumisesta hyvissä ajoin.
– On varmasti joitakin tapauksia, joissa tämä viesti ei ole mennyt perille. Silloin asiakas on valitettavasti tullut sinne lentoasemalle ja saanut siellä sen tiedon.
– Valitettavasti tällaisissa isoissa häiriötilanteissa asiakaspalvelu aina jonkin verran ruuhkautuu, Tallqvist selittää tilannetta.
Lue myös: Finnair peruu noin 100 lentoa työtaistelun vuoksi
– Jonkun verran on ollut jonoja erityisesti siinä tapauksessa, jossa tarjottu uudelleenreititys ei ole ollut sellainen, joka asiakkaalle syystä tai toisesta sopii.
"Asiakkaan kannattaa hoitaa ja hakea lipun takaisinmaksu"
Moni Finnairin asiakas miettii nyt, mistä ja miten korvauksia lennon peruuntumisen aiheuttamista lisäkustannuksista voi hakea. Lentoyhtiön tulee huolehtia asiakkaalle yöpaikka sekä tarvittavat ateriat ja juomat, mikäli uudelleenreititystä joutuu odottamaan esimerkiksi yön yli.