Suomalaiset ovat yhä laatutietoisempia juomaostoksilla ja se näkyy myös kuplivien myynnissä.
Videolla: Tiedätkö, mitä eroa on 7,5 euron ja 15 euron viinillä oikeasti?
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin kerrottu juomatrendeistä ja Alkon myyntihiteistä korona-aikana.
– Koronapandemian vaikutukset näkyvät ja tuntuvat. Kotikokkaaminen on lisääntynyt ja ruokaan ja juomaan panostetaan. Tuttu ja turvallinen ovat arvossaan. Vihreät valinnat, lähi- ja pientuotanto sekä kotimaiset raaka-aineet kiinnostavat. Uskomme, että nämä asiat pysyvät myös pandemian jälkeen, kertoi Alkon hankinta- ja valikoimajohtaja Anu Koskinen vuoden 2021 alussa.
Vaikka korona onkin kurittanut suomalaisia monin tavoin, ei se kuitenkaan ole lannistanut intoa kuohuvalasien kilistelyyn. Hieman yllättäen, samppanjan myynti on Suomessa vain kasvanut korona-aikana, kun muualla maailmassa kysyntä on laskenut.
Onko samppanjan myynti Suomessa nyt poikkeuksellisen kovaa?
– Kyllä voi näin sanoa. Yksittäisistä tuotemerkeistä ei voida tietenkään kommentoida. Samppanjan myynti on tänä vuonna kasvanut tammi-elokuun akselilla 25,9 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Se on aika merkittävä nousu, kertoo MTV:lle Alkon tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna.
