Yle: Todellinen yllätys ravintola-alalla - ainakin yksi ruokatuote on nyt myyntihitti: ”Niin hassulta kuin se kuulostaakin, myy tällä hetkellä enemmän kuin ennen kriisiä"Yle Uutiset kertoo, että sushista on kasvanut koronakriisin aikana menestystuote. NoHo Partners -ravintolayhtiöön kuuluva sushiravintolaketju Hanko Sushi myy tällä hetkellä jopa paremmin kuin normaaliolosuhteissa. Myös sushitehtaaksi muuntautunut Michelin-ravintola myy nyt aivan järjettömiä määriä sushia.
Vaikka ravintola-alalla eletään nyt uskomattoman haastavia aikoja, kaikilla ei mene huonosti. Suomesta löytyy yllättäen ravintolaketju, joka on onnistunut peräti kasvattamaan myyntejään. Kyseessä on NoHo Partnersin edustama sushiravintola Hanko Sushi.
– Niin hassulta kuin se kuulostaakin, Hanko Sushi myy tällä hetkellä enemmän kuin ennen kriisiä, NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström sanoo Yle Uutisten haastattelussa.
Ylen mukaan ilmiö vahvistetaan myös muista sushiravintoloista: sushi on todellinen koronaviikkojen yllätyshitti. Kova menekki johtuu Vikströmin mukaan muun muassa siitä, että normaalisti sushia buffeteissaan myyvät aasialaisravintolat ovat joutuneet sulkemaan ovensa. Niinpä suomalaiset hakevat nyt sushinsa esimerkiksi ruokakaupoista ja sushiin erikoistuneista ravintoloista, jotka myyvät tuotteitaan kotiinkuljetuksella
– Meille tuottaa ongelmia tehdä niin paljon sushia kuin on kysyntää, Vikström sanoo.
