Mitä valmisruokia suomalaiset ostavat? S-ryhmän tilastoista erottuu yksi selkeä ykkönen.
Videolla: Makutestissä Finnairin valmisruoat
Torstaina uutisoitiin S-ryhmän tuoreista tilastoista, joista selviää mielenkiintoisia seikkoja suomalaisten ostokäyttäytymisestä. S-ruokakauppojen myyntidatan perusteella Suomessa vallitsee nyt kahdeksan keskeistä ilmiötä, jotka kertovat tämän hetken kulutusmieltymyksistä ja ohjaavat suomalaisten ruokaostoksia myös 2020-luvulla.
LUE LISÄÄ: Tunnistatko itsesi näistä? S-ryhmän tilastot paljastavat suomalaisten ostokset ruokakaupassa: "Aikamoisena yllätyksenä tuli se, miten korona vaikutti"
Korona kasvatti myös valmisruokien myyntiä
Vaikka poikkeuksellinen korona-aika onkin saanut ihmiset kokkaamaan enemmän kotona, on se kasvattanut niin ikään myös valmisruokien myyntiä. Keväällä yhdeksi valmisruokahitiksi nousivat niin meillä kuin maailmallakin pakastepizzat. Dr Oetker Suomen markkinointipäällikkö Katariina Iivonen kertoi tuolloin pakastepizzojen myynnin olevan normaalia korkeammalla tasolla.
– Rajoitusten alettua ihmiset tankkasivat kotipakastimensa täyteen ja osa tuotteista pääsi väliaikaisesti loppumaankin kaupoista.
Pizzat menevät kaupaksi myös valmisruokien kylmähyllyillä. Pienet valmispizzat ovat S-ryhmän tilastojen perusteella kolmanneksi myydyin valmisruoka.
