Kotimainen kala on edelleen kovassa huudossa, selviää S-ryhmän myyntitilastoista.
Videolla: Osaatko fileoida kalan? Katso videolta, miten se onnistuu!
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin kerrottu useaan otteeseen kotimaisen kalan suosion kasvusta. Sekä S-ryhmästä että Keskolta on kerrottu kotimaisten kalojen myynnin kasvaneen viimeisten vuosien aikana huomattavasti.
S-ryhmällä vauhti kiihtyi vuonna 2019 lanseeratun Suomu-nousuun kampanjan myötä. Sen avulla kotimaisen kalan myynti kasvoi nopeasti 20 prosentilla.
– Koko tuoteryhmän kehitys on täysin poikkeuksellinen ja muutos tapahtui käytännössä yhdessä yössä. Sellaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut, S-ryhmän vähittäiskaupan valikoimajohtaja Antti Oksa kuvaili kalabuumia vuonna 2020.
Myydyimmät kotimaiset kalat: Kirjolohi, silakka ja muikku
Kalabuumi on S-ryhmän tuoreiden myyntitietojen perusteella jatkunut sen jälkeenkin: myös vuonna 2020 kotimaisen kalan myynti kasvoi noin 20 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna.
