S-ryhmä paljasti kesän hittijäätelöt uutuuksien joukosta

Näin saat jäätelön säilymään kaupasta kotiin ilman kylmälaukkua 0:38 Näin saat jäätelön säilymään kaupasta kotiin ilman kylmälaukkua
KATSO MYÖS: Jäätelötehtaan Heikki vinkkaa: Näin jätski ei sula matkalla kaupasta kotiin – kylmälaukkua ei tarvita!

Erityisesti suklaiset uutuustuotteet ovat tänä kesänä käyneet kaupaksi jäätelö-, makeis- ja keksihyllyillä, kertoo S-ryhmä tiedotteessaan. 

Kesä on perinteisesti jäätelömyynnin kulta-aikaa ja tänä kesänä kauppa on käynyt toistaiseksi erinomaisesti. Jäätelöiden litramyynti on ollut S-ryhmän kaupoissa touko-kesäkuussa peräti seitsemän prosenttia edellistä vuotta korkeampi

MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin keväällä tämän kesän uutuusjäätelöistä ja ylipäätään suomalaisten jäätelömausta. Jäätelöfirmat kertoivat MTV Uutisille suomalaisten suosivan jäätelökioskeilla melko perinteisiä makuja. Suosittuja ovat myös erilaiset makeisyhtiöiden kanssa yhteistyönä loihditut jäätelömaut.

Kesän suosituimmat uutuusjäätelöt

S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Mikko Kovalainen vahvistaa suomalaisten testaavan myös uutuustuotteita mielellään. 

– Toisaalta myös monet perinteiset suosikit pitävät pintansa vuodesta toiseen. Suomalaisten suosikkimakuja jäätelöissä ovat suklaa ja toffee, kotipakkausjäätelöissä puolestaan perinteinen vanilja, Kovalainen sanoo tiedotteessa.

Tämän vuoden uutuusjäätelöistä hiteiksi ovat S-ryhmän kaupoissa nousseet kerta-annosjäätelöistä esimerkiksi Suffeli-tuutti, Pätkis Crunchy -tuutti, Twister Pineapple limujääpuikko, Classic Tuplasuklaa & Metsämarja -puikko sekä Kolmen Kaverin Lakritsituutti.  

Kotipakkausjäätelöiden saralla uutuushittejä ovat olleet Aino Boysenmarjajuustokakku, Kotimaista Suolakinuski ja Salmiakki-lakritsi, Jymy Päärynä ja Madagaskarin vanilja sekä Ingmanin ISO Kolmikko ja Tripletti

Mochijäätelöt löivät läpi keväällä

MTV Uutiset kertoi keväällä myös Suomeen rantautuneesta mochi-jäätelöilmiöstä. Perinteisestä japanilaisesta riisileivonnaisesta valmistetun jäätelöherkun somesuosio heijastui suoraan sen kysyntään. 

– Vastaavaa villitystä ei ihan hetkeen ole nähty. Meillä oli mochi-jäätelöitä ensimmäisen kerran myynnissä viime vuonna Aasian teemaviikoilla. Mochi-jäätelöiden suosiota testattiin ensin vain osassa myymälöitä, joista ne myytiin heti loppuun, kertoi Johanna Liukkonen Lidlin viestinnästä huhtikuussa.

Kesko lanseerasi oma Pirkka Parhaat -sarjaan kuuluvat mochi-jäätelöt maaliskuun alussa, ja tuotteiden menekki oli ennakoitua rivakampaa. Yleisesti mochien myynninkehitys oli K-ryhmän kaupoissa tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana jopa 1000 prosentin luokkaa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan.

Katso myös: Mikä ihmeen mochi-jäätelö?

Mikä ihmeen mochi-jäätelö? Selvitimme, miten suosikkijäätelöä tehdään, ja miksi se on suosittua 4:35
Selvitimme, miten suosikkijäätelöä tehdään, ja miksi se on suosittua 

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!