Oletko jo kuullut mochi-jäätelöstä? Japanilainen herkku on noussut nyt ruokailmiöksi meilläkin.
Japanilainen mochi-jäätelö on tänä vuonna trendannut toden teolla somepalvelu TikTokissa. Perinteisestä japanilaisesta riisileivonnaisesta valmistetun jäätelöherkun somesuosio on heijastunut suoraan sen kysyntään.
Suomalaiset kauppaketjut kertovat nyt MTV Uutisille, miten mochi-ilmiö on kaupoissa näkynyt.
Lue myös: Tällaisia ovat kevään ja kesän uutuusjätskit – irtojäätelöiden joukossa vaniljainen yllättäjä!
Lidl: "Vastaavaa villitystä ei ihan hetkeen ole nähty"
Lidlistä kerrotaan mochi-jäätelöiden saavuttaneen ketjun kaupoissa suuren suosion.
– Vastaavaa villitystä ei ihan hetkeen ole nähty. Meillä oli mochi-jäätelöitä ensimmäisen kerran myynnissä viime vuonna Aasian teemaviikoilla. Mochi-jäätelöiden suosiota testattiin ensin vain osassa myymälöitä, joista ne myytiin heti loppuun, kertoo Johanna Liukkonen Lidlin viestinnästä.
Tänä vuonna mochi-jäätelöitä on ollut myynnissä ympäri Suomen Lidlin myymälöissä Aasian teemaviikoilla. Jäätelöitä on myyty eräluontoisesti kookokosen, vaniljan, suklaan ja mangosorbetin makuisina.
– Tuotteet on myyty nopeasti loppuun ja niistä on tullut paljon positiivista palautetta. Iloksemme voimme kertoa, että mochi-jäätelöitä on tulossa tänä vuonna myyntiin useampi erä.



