Syyskuun 13.–19. päivä vietetään jälleen kansallista hävikkiviikkoa. S-ryhmästä kerrotaan, millainen merkitys esimerkiksi punalaputetuilla aletuotteilla on ruokahävikin vähentämisessä.
Videolla: MTV testasi S-ryhmän kahden euron hävikkilaatikon. Mitä sisältä löytyikään?
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin uutisoitu punalapputuotteiden suosiosta sekä eri suomalaiskauppojen käytännöistä myydä ruokaa, joka uhkaa päätyä hävikkiin. Alennettua, eli niin sanottua punalaputettua ruokaa myydään ainakin kaikissa Suomen suurimmissa kauppaketjuissa ja jokaisella toimijalla on hieman oma tapansa esimerkiksi tuotteiden esillepanoon.
Ruokahävikillä tarkoitetaan alun perin syömäkelpoista roskiin päätynyttä ruokaa, jonka synty olisi voitu välttää ennakoimalla paremmin ruoan kulutusta tai valmistamalla tai säilyttämällä ruoka toisin. 13.–19.9.2021 vietetään jälleen Kuluttaja-lehden lanseeraamaa hävikkiviikkoa, jolla halutaan nostaa ruoan arvostusta ja kertoa ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä.
K-ryhmässä on otettu monin paikoin käyttöön erilliset hävikkihyllyköt punalaputetuille tuotteille, kun taas S-ryhmä keskittyy buustaamaan punalapputuotteiden myyntiä illan tupla-alellaan.