Alkon myynti jatkoi kasvuaan syyskuussakin ja suomalaiset ostivat aiempaa enemmän erityisesti roseeviiniä.
Videolla: Oletko huomannut näitä piilomerkityksiä tutuissa logoissa? Katso ja ylläty!
Alkon litramyynti kasvoi syyskuussa edellisvuoteen verrattuna 15,5 prosenttia, Alko kertoo tiedotteessaan. Roseeviinien myynti lisääntyi prosentuaalisesti eniten ja niitä myytiin peräti 40,6 prosenttia edellisvuotta enemmän. Monet viiniasiantuntijat povasivat jo keväällä kaikkien aikojen roseeviinikesää ja ennustukset osuivat oikeaan. Roseeviinien myynti on tänä vuonna kasvanut joka kuukausi edellisvuoteen verrattuna.
Winestate-viinimaahantuontiyrityksen toimitusjohtaja, master of wine Tuomas Meriluoto kertoi aiemmin MTV:lle roseeviinien suosiosta. Roseeviinit ovat viiniasiantuntijan mielestä vihdoin saavuttaneet ansaitsemansa arvostuksen Suomalaisten kuluttajien keskuudessa.
Alko suosittelee kasvomaskin käyttöä myymälöissä
Alko noudattaa kasvosuojainten käytössä viranomaisten suosituksia. Alko suosittelee maskin käyttöä asiakkailleen niillä alueilla, joilla on annettu aluekohtainen suositus.
–Haluamme edelleen taata mahdollisimman turvallisen asioinnin näissä poikkeuksellisissa olosuhteissa niin henkilöstöllemme kuin asiakkaillemme. Turvallisuusohjeet ja suositukset maskinkäytöstä ovat meidän kaikkien parhaaksi ja toivomme, että niitä noudatetaan. Jokaisen omilla toimilla on iso vaikutus koronan leviämisen estämisessä, painottaa liiketoimintajohtaja Kari Pennanen.
