Lidlin punalapputuotteisiin muutos

Tämä italialainen punalapputuote on hitti, kertoo kokki Jyrki Sukula 5:43 Tämä italialainen punalapputuote on hitti, kertoo kokki Jyrki Sukula
KATSO MYÖS VIDEO: Tämä italialainen punalapputuote on yllättäen hitti, kertoo kokki Jyrki Sukula.

Lidl uudistaa punalappujaan asiakkaiden toiveesta.

MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin kerrottu niin sanottujen punalapputuotteiden huimasta suosiosta. Hävikkiuhan alla olevien, alennettujen tuotteiden suosio on kasvanut entisestään ruoan hinnan noustessa. 

S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kertoi jo joulukuussa 2022 järjestetyssä Puhetta ruoasta -mediatilaisuudessa, että punalaputetut tarjoustuotteet saatetaan myydä loppuun jo iltakahdeksaan mennessä.

Punalaput uudistuvat Lidleissä

Nyt kauppaketju Lidl tiedottaa muuttavansa hieman punalappukäytäntöjään Suomessa. Aiemmin alennustarrat ovat informoineet vain alennuksesta, mutta jatkossa niistä löytyy myös viivakoodi. Tuotteet voi siis maksaa myös pikakassalla. Lidlin myynnin ja tavaranhallinnan johtaja Akseli Mäkisalo kertoo tiedotteessa muutoksen tapahtuneen asiakkaiden toiveesta. 

S-ryhmän kaupoissa ruokahävikkiä vähennetään esimerkiksi muutaman euron hävikkilaatikoiden avulla, K-ryhmässä käytössä on puolestaan erilliset tuotteiden myyntiä tehostavat hävikkihyllyt. Lidlissä hävikkituotteita on myyty muun muassa punalapputarroilla sekä hukka-ale -hävikkilaatikoissa. 

Pikakassojen määrä ja suosio on kasvanut vuosi vuodelta suomalaiskaupoissa. Lidlissä pikakassoja löytyy tällä hetkellä noin neljäsosasta myymälöitä. Ketjun tavoitteena on kuitenkin, että reilun vuoden aikana pikakassat löytyisivät suurimmasta osasta myymälöitä. 

Uudet viivakoodilliset alennustarrat ovat jo käytössä niissä myymälöissä, joissa on pikakassavaihtoehto. Muhin myymälöihin uudet tarrat tulevat lähikuukausina. 

Suosituimmat punalapputuotteet S- ja K-ryhmässä sekä Lidlissä

Lidlin mukaan suosituimpia puna- tai viherlapputuotteita ovat tuoreliha- ja kanatuotteet. 

– Alennettuun hintaan myös ostetaan herkemmin niitä tuotteita, jotka eivät ole itselle tuttuja – kynnys kokeilla uutta on matalampi, Mäkisalo kertoo tiedotteessa.

K-ryhmästä on aiemmin kerrottu, että kaupoissa eniten punalaputettuja tuotteita myydään kappalemääräisesti leivässä, valmisruoassa, lihatuotteissa, jogurteissa, vanukkaissa ja maitovalmisteissa.

S-ryhmä on nimennyt suosituimmiksi punalapputuotteiksi muun muassa pakatuit kala- ja lihatuotteet sekä erilaiset paistopistetuotteet.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat