Ruokatrendikatsaus sekä kauppojen myyntitilastot paljastavat suomalaisten kasvavan kiinnostuksen tarjoustuotteita kohtaan.
K-ryhmä esitteli keskiviikkona vuosittaisen katsauksensa vallitseviin ja tuleviin ruokailmiöihin. Ketjun tuoreen Ruokailmiöt-trendikatsauksen mukaan kokonaisvaltainen hyvinvointi jatkaa ensi vuonna voittokulkuaan – sen sijaan täsmähyvinvointiin tähtäävien tiukkojen ruokavalioiden aika näyttää olevan ohi. K-ryhmän mukaan suomalaiset haluavat nyt palata yksinkertaisten perusasioiden äärelle.
Lue myös: Punalapputuotteiden metsästäjiä voi odottaa ruokakaupassa ikävä yllätys iltaisin – Yle: Tupla-ale voi nyt jäädä saamatta
Tarjoustuotteiden suosio kasvanut räjähdysmäisesti
Osana trendikatsausta K-ryhmä selvitti lokakuussa 2023 suomalaisten tärkeimpiä kriteerejä ruokaostoksille juuri nyt. Kysely paljasti erityisesti tarjoustuotteiden suosion kasvaneen räjähdysmäisesti: Jopa 90 prosenttia kyselyyn vastanneista kertoi seuraavansa tarjouksia ja ostavansa tarjoustuotteita.