Lidl kertoo tiedotteessaan alentavansa lähiviikkojen aikana satojen tuotteiden hintaa pysyvästi.
Ovatko videolla näkyvät Lidlin tuotteet kopioita vai ei? Kasperin kuva paljastaa yhteneväisyydet.
Jo ennestään halvoista hinnoistaan tuttu Lidl aikoo laskea lähes 300 tuotteen hintaa. Koska Lidlin vakiovalikoimaan kuuluu noin 2500 tuotetta, alennettu hinta näkyy joka yhdeksännen tuotteen kohdalla.
Hintoja alentamalla Lidl haluaa vahvistaa hintajohtajuuttaan. Alennuskampanjasta uutisoinut Helsingin Sanomat muistuttaa, että viisi vuotta sitten S-ryhmä aloitti kaupoissaan hintojen alentamisen, ”halpuuttamisen”, ja kiritti näin Lidlin etumatkaa halvimpana ruokakauppana.
– Mielikuva Suomen edullisimmasta ruokakaupasta on ihmisten mielissä muuttunut epäselväksi. Halvat hinnat ovat osa Lidlin dna:ta ja siksi olemme päättäneet laskea satojen tuotteiden hintaa pysyvästi. Näin vahvistamme 18 vuotta sitten antamaamme asiakaslupausta, Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström sanoo tiedotteessa.
Saksalainen Lidl rantautui Suomeen 18 vuotta sitten.