Lidlin kansainvälinen etuohjelma otetaan käyttöön myös Suomessa kesäkuun 25. päivästä alkaen. Vielä muutama vuosi sitten kauppaketju oli sitä mieletä, että kanta-asiakasjärjestelmää ei tarvita.
Lidl ottaa Suomessa käyttöön Lidl Plus -etuohjelman torstaista 25.6 .alkaen. Kyseessä on älypuhelimeen ladattava sovellus, jonka kautta rekisteröityneet käyttäjät saavat tietoa, etuja ja palveluita Lidlistä. Kassalla asiakas skannaa digitaalisen asiakaskortin erilliseen lukijaan.
– Suomalaisten lompakot ovat täynnä erilaisia etukortteja. Halusimme oman etuohjelmamme digitaaliseen muotoon, jotta se kulkee ketterästi mukana. Digitaalinen asiakaskortti on helppo skannata kassalla ja edut ovat käytössä saman tien. Sovelluksen avulla pystymme myös olemaan aktiivisesti vuorovaikutuksessa etuasiakkaidemme kanssa, Lidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström kertoo Lidlin tiedotteessa.
Sovellus tallentaa myös asiakkaan kuitit sekä takuukuitit. Sovelluksen kautta voi saada esimerkiksi alennukseen oikeuttavia etukuponkeja tiettyyn tuotteeseen tai prosenttialennuksen seuraavaan ostoskertaan. Sovellus toimii myös ulkomailla.
– Tietty tarjous voi olla voimassa vain omassa lähikaupassa tai tietyllä alueella. Lisäksi suomalainen voi saada vaikkapa lomamatkallaan Espanjassa tietoa paikallisista tarjouksista, Forsström kertoo.
Forströmin mukaan jatkossa kanta-asiakkaille voidaan esimerkiksi tarjota etukäteen tietoa suosituista tuotteista, kysyä heidän mielipidettään uusista palveluista tai kutsua heitä tapahtumiin.
Kohuttu korttikampanja pari vuotta sitten
Vuonna 2018 Lidlillä oli suurta huomiota herättänyt kampanja, jossa ketjun kaupoista Suomessa sai 10 prosenttia alennusta vilauttamalla kassalla mitä tahansa korttia. Kassalla saattoi siis näyttää esimerkiksi kirjastokorttia saadakseen edullisemman hinnan. Kampanjan tarkoituksena oli tuolloin muistuttaa, että Lidlissä hinnat ovat aina edulliset, eikä kanta-asiakasjärjestelmiä tai -kortteja tarvita.
