Bataatti on viime vuosina kasvattanut suosiotaan suomalaisten ostoskoreissa. Sama suuntaus jatkuu, sillä jopa 42 prosenttia suomalaisista sanoo ostavansa tänä vuonna enemmän bataattia, tiedottaa Kesko.
Bataatti on kasvattanut voimakkaasti suosiotaan kuluttajien keskuudessa. Keskon K-Plussa-asiakastietojen perusteella bataatti päätyy useimmiten lapsiperheen ostoskoriin. Bataattia ostetaan enemmän Etelä- ja Itä-Suomessa kuin Pohjois-Suomessa.
– Bataatin myynti on kasvanut tasaisesti jo useamman vuoden ajan. Viime vuoden myynninkehitys oli 14 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Suosion syynä on varmasti bataatin monikäyttöisyys, mutta erityisesti bataattiranskalaisten valmistaminen on lisännyt bataatin suosiota, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan hedelmien ja vihannesten osto- ja myyntijohtaja Kenneth Forsman.

