Mainos

Finnair yllättää jälleen – tuo kauppoihin lennoilta tutun hittijuomansa: "Sitä on nautittu jopa miljoona litraa vuodessa"

Finnair laajentaa entisestään valmisruokiensa myyntiä ja tuo kauppoihin samalla myös supersuositun mustikkamehunsa.

Miltä maistuu Finnairin valmisruoka? MTV testasi!

Lokakuussa uutisoitiin Finnairin täysin uudesta aluevaltauksesta, kun lentoyhtiö toi myyntiin Taste of Finnair -valmisateriat. Ateriat tulivat lokakuussa myyntiin lentokentän läheisyyteen Vantaalle, Tammiston K-Citymarketin valikoimiin ja myöhemmin myös muutamiin muihin pääkaupunkiseudun K-kauppoihin.

– Uudet Taste of Finnair -ateriat ovat saaneet inspiraationsa Finnairin businessluokan palkitusta ruokatarjonnasta. Huippukokkiemme Suomessa suunnittelemat ateriat yhdistelevät suomalaisen luonnon laadukkaita, raikkaita makuja japanilaiseen ruokaperinteeseen, Finnairilta kerrottiin tuolloin.

Nyt K-ryhmä ja Finnair laajentavat valmisruokavalikoimaa myös kauppoihin pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Aterioiden myynti laajenee kymmeneen uuteen K-kauppaan Tampereella, Turussa, Hämeenlinnassa ja Porvoossa. 

"Sitä on nautittu jopa miljoona litraa vuodessa"

Samalla lentoyhtiö tuo myyntiin 300 kauppaan supersuosituksi nousseen mustikkamehunsa.

– Mustikkamehu on ollut persoonallinen osa Finnairin palvelua pitkään, ja se on saanut kiitosta niin suomalaisilta kun kansainvälisiltä asiakkailtamme. Nyt sitä saa nauttia myös kotioloissa. Mustikkamehua on tarjoiltu Finnairin lennoilla vuodesta 2014, ja sitä on nautittu jopa miljoona litraa vuodessa, kertoo Marika Nieminen, Finnair Kitchenin toiminnasta vastaava johtaja.

Finnair-brändätty mustikkamehujuoma valmistetaan Turussa Eckes-Graninin tehtaalla. Mehun ainesosat ovat vesi, mustikka- (10 prosenttia) ja rypälemehutiiviste, sokeri sekä luontainen aromi.

MTV Uutisten Makuja.fi-ruokasivusto kertoi Finnairin mustikkamehun käsittämättömästä suosiosta vuonna 2016. Tuolloin mehua Finnairille toimitti Bonne Juomat Oy, jossa oli huomattu mehun kova kysyntä.

– Olemme havainneet asian jo meille tulleen kyselytulvan vuoksi. Saamme päivittäin kyselyjä mustikkamehun saatavuudesta niin sähköposteihin kuin Facebook-sivullekin, kertoi oimitusjohtaja Tom Karlsson vuonna 2016 MTV:lle.

– Kuluttajien kysynnän perusteella mustikkamehu on ehdottomasti suosituin tuotteemme tällä hetkellä, hän sanoi.

Vuonna 2017 Finnair kilpailutti mustikkamehun tuottajan ja siirtyi ostamaan mehunsa Marlilta, joka on osa Eckes-Granininia.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja