Mainos
Mainos

"Ehdottomasti suosituin pakastepizza" saapui Suomeen 22 vuotta sitten – nyt se saa rinnalleen toivotun uutuuden

Kasvispizzojen suosio jatkaa kasvuaan ja nyt pakastealtaisiin ilmestyy toivottu vegaaninen uutuus. 

Yllä olevalla videolla vinkit pakastepizzan tuunaukseen. 

Suomessa syödään vuodessa noin 40 miljoonaa pakastepizzaa. Yksi suosion syy on pizzojen helppo ja nopea valmistus. Kasvisruokabuumin myötä myös vegepizzojen suosio on selkeässä nousussa. Pakastepizzavalmistaja Dr. Oetker lanseeraakin nyt Suomen suosituimmalle pizzalle vegaanisen "pikkusiskon".

Tomaatti-Mozzarella jo vuosien ajan Suomen suosituin pakastepizza

Suomi Syö 2019 -tutkimuksen tulokset kertovat, että valmisruokien suosio jatkaa kasvuaan. Tänä päivänä vain 12 prosenttia suomalaisista ei osta valmisruokia lainkaan.  Dr. Oetkerin mukaan myös valmisruokapuolella kasvisvaihtoehdot kiinnostavat entistä enemmän. Joka viides toivoo kaupan valikoimiin lisää kasvisvaihtoehtoja. Vegaanisten lisävaihtoehtojen kaipauksesta kertoo 17 prosenttia Suomi Syö -tutkimuksen vastaajista.

Ristorante on Dr. Oetkerin suosituin pizzasarja.

– Sarjan ehdottomasti suosituin on kasvispizza Ristorante Tomaatti-Mozzarella, joka saapui Suomeen jo 22 vuotta sitten, Dr. Oetkerilta kerrotaan.

Nyt suosikkipizza saa rinnalleen vegaaniuutuuden nimeltään Ristorante Rossa Vegetalen. Pizzan pohjalle on laitettu tomaattikastiketta, keltaista paprikaa ja grillattua munakoisoa. Lisäksi pizzassa on aurinkokuivattuja tomaatteja ja pestokastiketta. 

– Nimensä mukaisesti uusi pizzamme on punainen ja vegaaninen. Ristorante Rossa Vegetale on sekä juustoton että maidoton. Kuten muutkin Ristorante-pizzat, se ei sisällä palmuöljyä, ei soijaa eikä kookosrasvaa, Dr. Oetkerin Katariina Iivonen kertoo.


Vegaanisia pizzoja hamstrattiin Lidlistä

Kun vegaaniset pakastepizzat ilmestyivät kauppaketju Lidlin valikoimiin tammikuussa 2018, ne vietiin heti käsistä.

– Olimme varautuneet uusien pizzojen kysyntään ja tuotetta on tilattu myymälöihin runsaasti. Silti kysyntä yllätti meidät positiivisesti ja pizzat ovat valitettavasti osittain päässeet loppumaan, Lidl Suomen osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs kertoi MTV:lle helmikuussa 2018.

Jo tätä aiemmin Lidlin valikoimassa oli hetkellisesti vegaaninen Marinara-kiviuunipizza, joka nousi sosiaalisessa mediassa lähes kulttimaineeseen keväällä 2016.

Kasvis- ja vegaanipizzojen buumi on huomattu myös ravintoloissa. Kotipizzan viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas kertoi jo keväällä 2017 kasvispizzojen menekin viisinkertaistuneen vuodessa. 

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja