Alko kampanjoi tammikuussa nollaamisen puolesta.
Joulun ja uuden vuoden välillä Alkossa myytiin yli 200 000 litraa kuohuviiniä. Kostean vuodenvaihteen jälkeen moni pysähtyy miettimään omaa alkoholinkäyttöään.
Alko muistuttaakin nyt tiedotteessaan tipattomasta tammikuusta ja siihen liittyvästä hyvinvoinnin trendistä. Alkoholijuomien sijaan Alko suosittelee kokeilemaan erilaisia alkoholittomia vaihtoehtoja.
Lue myös: Harvardin tutkimus varoittaa kahdesta elintarvikkeesta
Alko kannustaa "nollaamaan"
Alkon tavoitteena on tarjota kattava ja asiantuntevasti valikoitu kokoelma myös alkoholittomia juomia, kertoo tuoteviestintäpäällikkö Anri Lindström.
– Alkoholittomuus on iso globaali trendi ja markkinan odotetaan kasvavan kansainvälisesti vuosittain seitsemän prosenttia seuraavien lähivuosien ajan. Olemme vahvasti mukana kehittämässä suomalaista juomakulttuuria.
Alko kannustaa nyt suomalaisia "nollaamaan" eri tavoin. Anri Lindströmin mukaan Alko haluaa rohkeasti uudistaa nollaamisen ajattelua tähän päivään.
– Nollaamiseen saattaa liittyä ajatus runsaastakin alkoholinkäytöstä, mutta tänä päivänä, kun omaa hyvinvointia ja esimerkiksi unta halutaan vaalia, tulee nollaamisellekin uusia merkityksiä, Lindström sanoo.
