Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Yllättävä porukka hinkuu kaupunkimaastureita – markkinaosuus kasvanut hurjasti

Kuvassa SUV-luokan esimerkkinä Audi Q7.
Kuvassa SUV-luokan esimerkkinä Audi Q7.Shutterstock
Julkaistu 02.06.2016 17:57

MTV LIFESTYLE

Joka kolmas autoileva eurooppalaisäiti, jolla on alle kouluikäisiä lapsia, ostaisi seuraavaksi autokseen SUV:n eli kaupunkimaasturin, selviää tutkimuksesta.

Ford kertoo löytäneensä syyn kaupunkimaasturibuumille. Tutkimuksen perusteella kaupunkimaastureita, eli SUV:eja hinkuvat etenkin alle kouluikäisten lasten äidit, niin sanotut milleniaalit ja hieman myös viisikymppiset autoilijat.

– SUV:eja pidetään entistä useammin polttoainetehokkaina, ympäristöystävällisinä ja saavutettavina. "Modernit mutsit" näkevät ne tyylikkäinä ja turvallisina perheautoina, milleniaalit seksikkäinä vaihtoehtona ja viisikymppiset aktiivisen elämäntavan vauhdittajina, Fordilta kerrotaan.

SUV-autojen myyntiosuus uusissa autoissa on lähes nelinkertaistunut vuoden 2005 tilanteesta – kuudesta prosentista 23 prosenttiin vuonna 2015.

Ford ennustaa myyvänsä 200 000 citymaasturia tänä vuonna, joka on 200 prosenttia enemmän kuin vuonna 2013.

MIlleniaalilla tarkoitetaan henkilöä, joka on syntynyt 1980-luvun alun ja 1990-luvun puoliväliin sijoitttuvana aikajaksona – joidenkin lähteiden mukaan 1990-luvun loppuun mennessä syntyneetkin.

Tutkimus toteutettiin Ford Motor Companyn toimeksiannosta ja siihen vastasi 5 000 ranskalaista, saksalaista, italialaista, espanjalaista ja brittiläistä autonomistajaa.

Lisää aiheesta:

Sähköautojen vetovoimassa tapahtunut merkittävä muutos, kaksi ryhmää vetureina: "Nuoremmalle sukupolvelle luontevaa"BMW nimettiin epäluotettavimmaksi automerkiksiAnalytiikkafirman ennustus: Pienten katumaastureiden myynti kasvaa räjähdysmäisestiKahden merkin kuljettajat valmeimpia antamaan ohjauksen auton hoidettavaksiNäin miehet ja naiset eroavat toisistaan, kun kyse on auton valinnastaMiehille jatke, naisille väline – näin herrat ja leidit eroavat autonostajina
FordAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Ford
  • 7.5.15:31
    Yhdysvallat

    Näin paljon autojätin tulos heikkeni – kiitos Trumpin tullien

  • 26.12.202315:32
    Sähköautot

    Tesla avaa latausverkkonsa kahden autonvalmistajan käyttöön Yhdysvalloissa

  • 19.09.202316:20
    Autot

    Floridalaismiehen uima-altaaseen rysähti Ford Explorer

  • 22.08.202306:31
    Autot

    Tuliterän super-Mustangin hinnalla ostaisi peräti kymmenen tavallista: "Tämä auto on ollut päässäni vuosia"

  • 11.08.202306:02
    Vahingonteot

    Vuokralainen raivostui lumityöriidasta – heitteli huonekaluja klassikkoautojen päälle