Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

WhatsAppin maagiset luvut: 450, 32, 1 ja 0 - Mitä ne tarkoittavat?

Julkaistu 20.02.2014 11:09
Toimittajan kuva

Jari Heikkilä

jari.heikkila@mtv.fi

Pikaviestipalvelu WhatsAppia rahoittanut pääomasijoitusyhtiö Sequoia Capital kertoo, miksi Facebook päätti hankkia palvelun itselleen.

Facebook maksaa WhatsAppista noin 16 miljardia dollaria eli noin 11,6 miljardia euroa.

Neljä maagista lukua

Sequoia Capital kirjoittaa blogisivuillaan, että WhatsAppin tarina kiteytyy neljään lukuun: 450, 32, 1 ja 0. 

450. 

WhatsAppilla on yli 450 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Palvelu pääsi tähän huimaan lukuun nopeammin, kuin mikään muu yhtiö aiemmin.

Vielä yhdeksän kuukautta sitten WhatAppilla oli "vain" 200 miljoonaa aktiivista käyttäjää.

32. 

WhatsApp on erittäin kilpailukykyinen. Palvelussa työskentelee vain 32 kehittäjää. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kukin asiantuntija vastaa 14 miljoonan aktiivisen käyttäjän tukemisesta. 

1. 

WhatsAppin ohjenuorana on ollut, että palvelu pidetään selkeänä ja siinä vältetään kaikenlaista kikkailua, mainoksia ja pelejä.

Yhden vuoden ilmaisen käytön jälkeen palvelu maksaa yhden dollarin, ilman muita kustannuksia.

WhatsApp ei ole kerännyt käyttäjistään tietoja monien muiden palveluiden tavoin. Facebook on vakuuttanut, että WhatsAppin periaatteet säilyvät jatkossakin ennallaan.

0. 

WhatsApp on saavuttanut suuren suosion sijoittamatta senttiäkään sen markkinointiin. Palvelun leivissä ei edes ole markkinointi- tai PR-henkilöitä.

Silti palvelu on saanut muodotettua vahvan siteen käyttäjiinsä. WhatsApp on levinnyt yksinkertaisesti käyttäjältä toiselle.

Lisää aiheesta:

WhatsApp tekee ensi vuonna sen, mitä ei pitänyt tapahtua koskaan – käyttäjät raivona: "Hylätään tämä laiva"WhatsApp saa ensi vuonna merkittävän uudistuksen – tästä moni käyttäjä ei varmasti ilahduSnapin nousu katkesi kuin kananlento – nyt puhuu perustaja ja hän myöntää suositun sovelluksen ongelmatKuinka monta Facebook- ja WhatsApp-viestiä keskiverto ihminen lähettää päivässä?WhatsApp on pian täysin ilmainen – näin palvelu muuttuuBrasilia rankaisee supersuosittua sovellusta: WhatsApp suljetaan lähes 100 miljoonalta käyttäjältä
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 12:49
    Teknologia

    Orpo STT:lle: Iso osa datakeskusinvestoinneista haluttuja huoltovarmuuden kannalta

  • 10:13
    Verkkohuijaukset

    Saitko vakuutusyhtiöltä tällaisen viestin? Varoitus!

  • ti19:16
    Puhelimet

    Samsungilta erikoinen tuotejulkistus: Tässä on "kolmesti aukeava" älypuhelin

  • ma19:48
    Huijaukset

    Suomalaiskeksintö voitti kilpailun: Vähentänyt merkittävästi puhelinhuijauksia

  • 30.11.14:27
    Tekoäly

    Brittitutkija uskoo tekoälyn räjähtävän käsiin – vaikutukset jopa pandemiaakin suuremmat