"Vihreä helvetti". Tällä lisänimellä tunnetaan legendaarisen moottoriurheiluradan Nürburgringin pohjoinen osa Nordschleife, joka toimi F1-kisojen näyttämönä vielä 1970-luvulla.
C Moren asiantuntija Toni Vilander kertoo näkemyksiään hengenvaarallisesta Nordschleifen radasta pääkuvan videolla.
Nordschleifella on nykyään mittaa 20,8 kilometriä, joten se on nykyisiin F1-ratoihin verrattuna valtavan pitkä. Lisäksi se on hyvin vaarallinen, minkä takia sitä muokattiin useaan otteeseen jo 60- ja 70-luvuilla.
Parhaiten rata muistetaan vuoden 1976 F1-kisasta, jossa Niki Lauda oli kuolla kolarin ja sitä seuranneen tulipalon kourissa.
LUE MYÖS: F1-sarja kaivoi arkistojaan Kimi Räikkösen juhlakisan kunniaksi – jakoi historiallisen haastattelun
Viime viikonlopun Eifelin GP ajettiin Nürburgringin eteläpäässä, 5,1 kilometrin mittaisella radalla.
C Moren F1-lähetyksessä nostettiin lauantaina esiin ajatus siitä, että F1 palaisi Nordschleifelle. Asiantuntija epäili, ettei se ole mahdollista turvallisuussyistä.

