Sebastian Vettel korostaa, että Ferrari toteutti Monacon GP:ssä täysi ennakkoon sovittua varikkotaktiikkaa. Nyt se vain toimi Kimi Räikkösen sijaan saksalaiskuskin eduksi.
Paalupaikalta startannut Räikkönen ei saanut himoitsemaansa voittoa Monacosta, kun hän menetti johtopaikan tallitoverilleen Vettelille varikkostoppien yhteydessä. Räikkönen tuli Ferrari-kuskeista ensin renkaidenvaihtoon ja palasi radalle hitaampien autojen taakse. Samalla Vettel punnersi huippukierroksia ennen omaa pysähdystään.
Ferrarin varikkosuunnitelma käynnistyi Vettelin mukaan etukäteen suunnitellulla tavalla, kun Mercedeksen Valtteri Bottas tuli sisään kolmannelta paikalta.
– Kun Valtteri meni varikolle, oli selvää, että Kimin on reagoitava ja minä jään radalle. Tämä oli suunnitelmamme alusta lähtien – eli keulilla oleva kuski pysähtyy ensin. Annoin kaikkeni muutamaan kierrokseen, ja uskokaa tai älkää, ne 2-3 kierrosta olivat parempia kuin aika-ajokierrokseni lauantaina! Olin ehdottomasti äärirajoilla ja se tuotti tulosta, sillä palasin ensimmäisenä radalle, Vettel kertasi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Vettel yllättyi siitä, että hän sai raavittua niin paljon hyvää Räikköseen verrattuna muutaman kierroksen aikana kuluneilla renkailla.
– En pystynyt ajamaan yhtään kovempaa (ennen Kimin stoppia) – olin äärirajoilla, kuten Kimikin. Mutta kun Kimi meni varikolle, yhtäkkiä renkaani paranivat mystisesti. Ehkä se auttoi, ettei edessäni ollut ketään ja saatoin antaa kaikkeni.

