Yhä suurempi osuus suomalaista tekee ostoksia verkkokaupan kautta. Eniten verkon kautta ostetaan majoitus- ja muita matkailupalveluita sekä lippuja erilaisiin tapahtumiin.
Näitä tuotteita on netistä ostanut kaksi viidestä suomalaisesta. Paljon ostetaan myös vaatteita ja kenkiä, joita on ostanut vuonna 2015 39 prosenttia 16–75-vuotiaasta väestöstä.
Luvut selviävät Tilastokeskuksen tiedoista.
Kasvua nettikaupassa on ollut lähes kaikilla aloilla. Kasvu ei ole Kaupan liitolle yllätys.
– Samanlaisia lukuja on myös meillä. Verkkokauppa tulee päivä päivältä tunnetummaksi. Jotkut käyttävät sitä kaikkiin ostoksiin, jotkut vain kerran vuodessa, kuvailee edunvalvontapäällikkö Tuula Loikkanen Kaupan liitosta.
Hän kuitenkin muistuttaa, että alle kymmenen prosenttia kaikesta tavarasta ostetaan verkosta.


