Mainos

Varo pikkujoulukauden vihollisia: Nämä ruoat turvottavat!

Jotkut ruoat turvottavat enemmän kuin toiset, joten niiden nauttiminen ennen juhlahumua voi olla huono idea. Lue, mitkä ruoat ovat pahimpia turvottajia.

Kolme palaa piirakkaa tekevät taatusti hallaa vyötärölinjalla, mutta niin tekevät kolme parsakaaliannostakin. Tietyt ruoat ovat tunnettuja turvottajia ja ne saavatkin sinut näyttämään todellisuutta paksummalta. Etenkin näin pikkujoulukautena kannattaa seuraavia turvottajia vältellä, jos mielii mahtua mekkoonsa.

Suolaiset naposteltavat

Perunalastut, tölkkikeitot ja leikkeleet ovat täynnä suolaa, joka sitoo vettä ja aiheuttaa näin turvotusta. Älä siis koskaan syö kerralla paljon suolattuja, käsiteltyjä tuotteita.

Ristikukkaiset vihannekset

Parsakaali, kukkakaali, ruusukaali ja lehtikaali ovat runsaskuituisia ja juuri siksi ne saavatkin vatsan turpoamaan. Nauti niitä toki pieni annos, koska ovathan ne täyttäviä ja terveellisiä, mutta vältä suuria määriä – etenkin jos haluat mahtua pikkujoulumekkoosi.

Kivennäisvesi ja limut

Kun juot kuplattuja juomia, nielet käytännössä ilmaa juomasi mukana. Tuo ilma löytää tiensä vatsaasi ja aiheuttaa turvonneen olotilan. Pysy siis hanavesilinjalla, jos haluat vältellä turvotusta.

Keinotekoiset makeutusaineet ja vähärasvaiset tuotteet

Yleisesti ottaen elimistö ei pidä keinotekoisista ruoista. Ne jättävät olon pöhöttyneeksi. Esimerkiksi sokeriton purukumi, sukraloosi, aspartaami ja ylipäätänsä tuotteet, joiden ainesosaluettelossa on paljon outoja nimiä, ovat kovia turvottamaan. Syö siis mieluummin kunnon ruokaa kuin keinotekoisesti makeutettuja, vähärasvaisia versioita – mutta muista kohtuus.


(MTV LIFESTYLE)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.