Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Uusi F1-rata herättää huolta – kuskit odottavat isoja rysäyksiä

2016 Getty Images
Julkaistu 16.06.2016 16:26
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Formula ykkösten Euroopan GP:n uusi näyttämö Azerbaidzhanin pääkaupungin Bakun kaduilla on herättänyt kuskien keskuudessa huolenaiheita.

Bakun rata on F1-sarjan historian nopein katurata pitkien suoriensa ansiosta. Nopeuksien kohotessa ahtaat osuudet tulevat entistä vaarallisemmiksi.

MAINOS

Euroopan GP MTV Totalilla

Perjantai: Vapaat harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: Harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55
Sunnuntai: Euroopan GP klo 15.55

Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!

Tilaa MTV Total

Yksi ennakkoon huolta aiheuttaneista kohdista on varikon sisääntulossa, jossa pitkältä pääsuoralta tullaan shikaanin kautta varikkosuoralle. Kisassa shikaani on pystyttävä painamaan mahdollisimman kovalla vauhdilla, koska varikon nopeusrajoitus alkaa vasta sata metriä sen jälkeen.

– Varikkosuoran alussa ei haluta nähdä kolareita ja uskon, että siitä tulee keskustelua perjantaina, toteaa Sauberin Marcus Ericsson Motorsport.comille.

– Siinä pitää jarruttaa ja kääntää ja sitten mennä nopeasti oikealle ja vasemmalle, minkä jälkeen pitää taas jarruttaa nopeusrajoitusta varten. 

– Jos se jää tuollaiseksi, se ei minua haittaa, mutta se voi johtaa isoihin onnettomuuksiin enkä ole varma, että haluammeko sitä, Ericsson jatkaa.

Red Bullin Daniel Ricciardo pitää varikon sisääntuloporttia hyvänä paikkana voittaa aikaa kilpailijoihin nähden. Hän kuitenkin kantoi F1-pelin kommenttiraidalla huolta radan kahdeksannesta mutkasta.

– Tämä on supertiukka. Toivottavasti se en ole minä, mutta joku ajaa tuossa seinään, Ricciardo ennustaa.

Lisää aiheesta:

Valtteri Bottas ennakoi yllätyksellistä aika-ajoa: "Voi tuntea, että tämä on vanhanliiton rata"Portugalin F1-näyttämössä pelottava piirre, Lewis Hamilton hirvitteli myös sääennustetta – "Mitä tahansa voi tapahtua"Valtteri Bottas nosti esiin Mugellon radan poikkeuksellisen ominaisuuden: "Jos tekee virheen, ansaitsee rangaistuksen"Yllättävä kommentti Span radasta: ”En ole koskaan ollut iso fani” Ranskan radan paras ohituspaikka pilattu – F1-kuski toivoo muutoksiaValtaisa suora ja kuin Monaco – F1-talleilla päänvaivaa Bakussa
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"