Porsche toi turbokoneet 911-mallistoon ja seuraavaksi on vuorossa kaksipaikkainen Boxster. Samalla mallinimi saa etuliitteekseen numerosarjan 718, joka viittaa vuosikymmenien takaisiin nelisylinterisiä bokserimoottoreita käyttäneihin kilpa-autoihin.
Ensimmäisen keskimoottorisen Porsche Boxsterin lanseerauksesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 20 vuotta. Merkittävän iän saavuttamisen kunniaksi auto kokee suuremman muutoksen kuin koskaan ennen. Isoveli 911:n tapaan 718 Boxster saa täysin uudet turboahdetut voimanlähteet, jotka ovat aikaisempaa tehokkaampia ja taloudellisempia.
Perusmallin 718 Boxsterin nelisylinterinen 2,0-litrainen bokserimoottori tuottaa tasan 300 hevosvoimaa. Käytettävyyteen vaikuttaa erityisesti 380 newtonmetrin kokonaisvääntö, joka on käytettävissä laajalla 1 950 - 4 000 kierrosalueella. Myös suorituskyky on parantunut ja lisävarusteisella PDK-vaihteistolla ja Sport Chrono -paketilla varustettuna uusi Boxster ampaisee satasen nopeuteen 4,7 sekunnissa. Huippunopeutta perusmalli kerää 275 km/h. Parantuneista suoritusarvoista huolimatta kulutus on pienentynyt ja yhdistetty lukema on nyt 6,9 l/100km, mikä on litran verran vähemmän kuin edeltäjällä.





