Tuotemerkit tuttuja nuorille

Nuoret tunnistavat tuotemerkit, mutta eivät halua erottua joukosta, kertoo tänään Helsingissä julkistettu Yippii 2001 -tutkimus.

Tutkimuksessa mitattiin yli neljänsadan 9-16-vuotiaan lapsen ja nuoren arvoja, merkkitietoisuutta sekä rahankäyttöä. Tutkimuksen mukaan tuotemerkit ovat pojille tärkeämpiä kuin tytöille, jotka taas panostavat tyyliin ja ovat erilaisuuden suhteen suvaitsevaisempia.

Merkittävin ero tyttöjen ja poikien kulutuskäyttäytymisessä liittyy ostokäyttäytymiseen. Pojat ostavat merkkituotteita, kun tytöt taas kiertelevät mielellään kaupoissa eli shoppailevat.

Yippii 2001 -tutkimuksen teetti Helsinki Media ja sen toteuttivat Markkinatutkimus Infontain Oy ja Focus Corporate Advaisers Oy.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat