Trendikkään mailapelin räjähtänyt suosio jatkaa kasvamistaan, eikä loppua näy – padel-yrittäjä kertoo, miksi uskoo ilmiön tulevaisuuteen

Trendikkään mailapelin räjähtävälle suosiolle ei näy loppua – padel-yrittäjä kertoo, miksi uskoo lajin tulevaisuuteen 6:01
Mitkä asiat houkuttelevat juuri padel-kentille, vaikka ei piittaisi muista pallopeleistä? Katso videolta!

Vuosituhannen alussa Suomeen saapuneen padelin harrastajamäärät kolminkertaistuivat Suomessa vuonna 2020.

Alkuvuoden ajan aktiivipelaajien määrä on lisääntynyt tasaisesti edelleen. Kenttien lukumäärä Suomessa puolestaan tuplaantui viime vuoden aikana, ja kasvun odotetaan jatkuvan samankaltaisena vielä tämänkin vuoden ajan.

Nordic Padel Oy:n perustaja Matias Kuusinen kertoo, että vielä kaksi vuotta sitten mainontaan täytyi käyttää valtavia summia rahaa, jotta ihmiset tulisivat tietoisiksi lajista.

– Nythän se on kääntynyt ihan päälaelleen, kun siitä on tullut näin trendi. Ihmiset haluavat olla osana trendiä.

Moderni ja sosiaalinen ajanviettotapa

Kuusisen mukaan lajin brändi olisi hyvin erilainen, jos suosion kasvu olisi tapahtunut heti lajin saavuttua Suomeen vuonna 2003.

– Siinä mielessä elämme onnekkaassa ajassa, että sosiaalinen media helpottaa nuorillekin soveltuvan lajin laajenemista ja tietoisuuden lisääntymistä, Kuusinen toteaa.

Hän arvelee, että merkittävä syy lajin suosiolle on padel-kulttuurin tarjoama kokonaisvaltainen elämys, joka sisältää muutakin kuin itse peliä.

– Siihen tullaan varmasti jatkossa enemmänkin satsaamaan.

Millä keinoilla padel pidetään trendikkäänä? Tulevatko ihmiset padel-keskukseen urheilemaan vai viettämään aikaa ystävien kanssa? MTV Uutiset Live kävi tutustumassa padel-ilmiöön, katso video ylhäältä!

Lue myös:

    Uusimmat