Tilasitko Anttilasta tuotteen, jota et ole saanut? Ota yhteyttä tähän sähköpostiin

Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies neuvoo maksamaan verkko-ostokset aina luottokortilla. Pankkitililtä tuotteita maksaneita varten Anttilan konkussipesän hoitajana toimiva asianajotoimisto on perustanut sähköpostin, johon voi ottaa yhteyttä.

Konkurssitilanteessa verkko-ostoksia luottokortilla maksaneiden tilanne on hyvä, koska he voivat saada rahansa takaisin luottokorttiyhtiöltä, mikäli eivät ole vielä saaneet ostamaansa tuotetta. 

Osassa pankkikortteja voi olla vastaava ominaisuus, mutta se vaihtelee yhtiöittäin. 

Jos kuluttaja on maksanut verkko-ostonsa suoraan pankkitililtään eikä tuotetta ole toimitettu, hän joutuu valvomaan saataviaan konkurssimenettelyssä, kertoo lakimies Kristiina Vainio Kilpailu- ja kuluttajavirastosta. 

Ota yhteyttä, jos et saanut tilaamaasi tuotetta

Kuluttajien tulee seurata pesänhoitajan tiedotusta ja ottaa tarvittaessa yhteyttä pesänhoitajaan, joka antaa yleensä ohjeet siitä, miten saatavia voi alkaa vaatia. 

Anttilan tapauksessa pesänhoitajana on Asianajotoimisto Krogeruksen asianajaja Mikko Tiilikka. Hän kertoo, että toimisto on avannut kuluttajien tiedusteluita ja ilmoituksia varten sähköpostin kuluttajat.anttila@krogerus.com

Tiilikka kehottaa ottamaan yhteyttä tähän sähköpostiin, mikäli kuluttaja on maksanut tuotteen etukäteen eikä ole saanut sitä. 

– Yhteydenottoja tulee jatkuvasti ja odotamme niitä jopa tuhansittain, Tiilikka sanoo. 

Anttila haettu konkurssiin – työntekijät yllättyivät 1:45

Ostoksilla Anttilassa 1994 ja 1997 1:23

Lue myös:

    Uusimmat