Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tilasitko Anttilasta tuotteen, jota et ole saanut? Ota yhteyttä tähän sähköpostiin

Lehtikuva
Julkaistu 20.07.2016 13:25

MTV UUTISET – STT

Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies neuvoo maksamaan verkko-ostokset aina luottokortilla. Pankkitililtä tuotteita maksaneita varten Anttilan konkussipesän hoitajana toimiva asianajotoimisto on perustanut sähköpostin, johon voi ottaa yhteyttä.

Konkurssitilanteessa verkko-ostoksia luottokortilla maksaneiden tilanne on hyvä, koska he voivat saada rahansa takaisin luottokorttiyhtiöltä, mikäli eivät ole vielä saaneet ostamaansa tuotetta. 

Osassa pankkikortteja voi olla vastaava ominaisuus, mutta se vaihtelee yhtiöittäin. 

Jos kuluttaja on maksanut verkko-ostonsa suoraan pankkitililtään eikä tuotetta ole toimitettu, hän joutuu valvomaan saataviaan konkurssimenettelyssä, kertoo lakimies Kristiina Vainio Kilpailu- ja kuluttajavirastosta. 

Ota yhteyttä, jos et saanut tilaamaasi tuotetta

Kuluttajien tulee seurata pesänhoitajan tiedotusta ja ottaa tarvittaessa yhteyttä pesänhoitajaan, joka antaa yleensä ohjeet siitä, miten saatavia voi alkaa vaatia. 

Anttilan tapauksessa pesänhoitajana on Asianajotoimisto Krogeruksen asianajaja Mikko Tiilikka. Hän kertoo, että toimisto on avannut kuluttajien tiedusteluita ja ilmoituksia varten sähköpostin kuluttajat.anttila@krogerus.com. 

Tiilikka kehottaa ottamaan yhteyttä tähän sähköpostiin, mikäli kuluttaja on maksanut tuotteen etukäteen eikä ole saanut sitä. 

– Yhteydenottoja tulee jatkuvasti ja odotamme niitä jopa tuhansittain, Tiilikka sanoo. 

1:45Anttila haettu konkurssiin – työntekijät yllättyivät

1:23Ostoksilla Anttilassa 1994 ja 1997

Lisää aiheesta:

Ostitko pieleen menneet lomalennot tätä kautta? Korvauksia tulee hakea tiettyyn päivämäärään mennessäKäytettyjä vaatteita myyvästä nettikaupasta kymmeniä valituksia: Rahoja saamatta, tilauksia jäänyt toimittamattaJouduitko tilausansan uhriksi? KKV: EU-direktiivi velvoittaa pankin maksamaan rahat takaisinNäin kurjasti kävi, kun ulkomaanmatkat peruuntuivat: Terhi on odottanut rahojaan vuoden – "Ei ole ilmoitettu meille yhtään mitään"Kilpailu- ja kuluttajavirasto reagoi Anttilan konkurssiin – antaa ohjeita rahojen saamiseksi takaisin Anttilan konkurssipesänhoitaja: Toimittamattomia tavaroita ei toimiteta, rahan palautuminen riippuu maksutavasta
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 12:34
    Poliisi

    Petoksia Pohjanmaalla – esitutkinta valmis

  • 11:10
    Punkit

    Punkki puri, helsinkiläisnainen kuoli – ääriharvinaista

  • 11:01
    Sää

    Harvinainen kuukausiennuste – Pekka Pouta: Minulla on yllätys!

  • 10:34
    Junat

    Jo yli 1400 junaa on myöhästynyt törttöilijöiden takia: "Yksikään somevideo ei ole sen arvoinen"

  • 09:53
    Tampere

    Totuus hämmentävästä Torni-hotellin jättivarauksesta paljastui: "Kiva kevyt pähkinä purtavaksi"