Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tätä ristelykansa ostaa: Ykkösinä Victoria’s Secret, shampanja ja suomalainen gini

Tämä kuva on Alkosta, mutta shampanja myy hyvin myös risteilyill.
Tämä kuva on Alkosta, mutta shampanja myy hyvin myös risteilyill.Lehtikuva
Julkaistu 29.02.2016 08:15

MTV UUTISET

Perinteinen Ruotsin-risteily ei ole suomalaisille enää "se" lauttamatka. Yhä useampi suuntaa päivämatkalle Viroon, jolloin lautta toimii ikään kuin joukkoliikennevälineenä. Ruotsi-risteilyiltä taas halutaan enemmän, mikä näkyy myös siinä, mitä niiltä ostetaan.

Ruotsin-risteilyille suunnataan entistä harvemmin, mutta samalla myös odotukset ovat muuttuneet. Joukkoliikenteeseen rinnastettavien parin tunnin Viron-matkojen sijaan yöpyviltä risteilyiltä haetaan entistä enemmän luksusta.

– Arjen ostokset tehdään muualla, laivalla keskitytään itsensä hemmotteluun, sanoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander. 

Hittituotteet luksusta

Ilmiö näkyy laivoilla eniten myydyissä tuotteissa.

Viking Lineltä kerrotaan, että hittituotteiksi ovat nousseet yhdysvaltalaisen naistenvaatteita ja kosmetiikkaa valmistavan Victoria’s Secretin tuotteet.

Myös samppanjan myynti on kasvanut tasaisesti vuosi vuodelta.

Samppanjan menekin kasvua voidaan Kaj Takolanderin mukaan pitää osoituksena matkaajien vaatimusten kovenemisen lisäksi vallalla olevasta trendistä.

– Aitous on nykyään jonkinlainen trendi, ja samppanjalla ehkä tavoitellaan sitä. Kuohuviiniä on maailma väärällään. Samppanja tulee vain yhdeltä tietyltä alueelta. En nyt lähtisi liioittelemaan ilmiötä, mutta meillä se näkyy myynnissä selkeästi.

Tallink Siljan risteilyillä käy viestintäasiantuntija Sari Sillmanin mukaan kaupaksi etenkin suomalaisen tislaamo Kyrön valmistama Napue Gin.

Lisää aiheesta:

Nämä juomat ovat nyt hittejä laivojen tax-free-myymälöissä – "Valtava menestys"”Kaljalautat” ovat historiaa – tätä juomaa laivamatkustajat himoitsevat nyt enitenNäin hurjasti laivojen juomakulttuuri on muuttunut Suomessa: "Ihmiset ovat valmiita maksamaan"Ruotsinlaivan baarimestari paljastaa alkoholimakujen erot: Suomalaisten suosikkijuoma ei kelpaa ruotsalaisilleEi enää halpaa vodkaa tai euron olutta! Suomalaisilta yllättävä täyskäännös tax freessaLauttamatkoissa raju muutos: Päivämatkat kuin bussilla ajaisi – risteilyiltä halutaan hemmottelua
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 14:45
    Poliisi

    Yhtä epäillään rikoksesta Mellunkylän kaasuräjähdyksessä

  • 14:05
    Maavoimat

    Asejoukkoja liikkuu pian Uudellamaalla

  • 13:00
    Kotimaa

    Suora lähetys kello 13.30: Mitä yhteistä on taksiuudistuksella, Länsiradalla ja tuulivoimaloilla?

  • 12:58
    Orpon hallitus

    Suomen kansalta murskaluvut Orpon hallitukselle

  • 12:44
    Pelastusoperaatiot

    Kadonnut mies löytyi kuolleena merestä Närpiössä